سیستم رزرو رستوران در وردپرس

نحوه‎ی اضافه کردن سیستم رزرو رستوران در وردپرس

آیا شما هم می‎خواهید سایت رستورانی مبنی بر وردپرس بسازید؟ این را بدانید که تنها نیستید. هزاران رستوران برای ساختن وب سایت‎شان از تم‎های رستوران وردپرس استفاده می‎کنند. البته در اکثر این سایت‎ها تنها منوی غذا و یک فرم ساده‎ی اطلاعات تماس قرار گرفته است. در این مطلب چگونگی اضافه کردن رزرو رستوران در وردپرس را توضیح خواهیم داد.

سیستم رزرو رستوران در وردپرس

آموزش سیستم رزرو رستوران در وردپرس

اولین مرحله نصب و فعال کردن پلاگین Restaurant Reservations  است. بعد از این کار، پلاگین به نوار ادمین وردپرس یک آیتمِ منوی جدید به نام Bookings اضافه می‎کند.

قبل از اینکه تنظمیات پلاگین را انجام بدهید باید یک صفحه‎ی وردپرسی جدید برای مدیریت رزورها ایجاد کنید. به Pages » Add New  رفته و یک صفحه‎ی جدید بسازید. عنوان این صفحه هرچیزی می‎تواند باشد. فقط به یاد داشته باشید که بخش محتویات را خالی بگذارید. در نهایت روی publish کلیک کنید.

وقتی که صفحه‎ی رزروها آماده شد، می‎توانید برای اعمال تنظمیات روی پلاگین به Bookings » Settings  بروید.

رستوران وردپرس

 

صفحه‎ی تنظیمات Restaurant Reservations به سه قسمت متفاوت تقسیم شده است.

در زبانه‎ی General، باید نام صفحه‎ی رزرو وردپرسی را که درست کردید انتخاب کنید.  سپس باید حداکثر تعداد مشتری‎هایی را که رستوران می‎تواند پاسخگو باشد، تعیین کنید. همچنین می‎توانید یک پیام سفارشی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات رزرو در نظر بگیرید.

هنگامی که تنظیمات لازم را انجام دادید روی save changes کلیک کنید.

اضافه کردن زمان بندی به رزروها

تفاوتی که بین یک سیستم رزرو درست و حسابی و یک فرم اطلاعات تماس وجود دارد این است که دومی به کاربران اجازه نمی‎دهد تا  زمان رزرو شان را انتخاب کنند.

با پلاگین Restaurant Reservation شما قادرید ساعات کاری رستوران را مشخص کنید تا کاربران با توجه به آنها هر ساعتی را که می‎خواهند رزرو کنند.

فقط کافیست روی زبانه‎ی Booking Schedule کلیک کرده و ساعات رزرو، برنامه‎ی کاری و استثنائات را وارد کنید. حواستان باشد که بعد از اعمال تنظیمات، دکمه‎ی save changes را بزنید.

آموزش وردپرس,آموزش ساخت رستوران با وردپرس

سفارشی سازی اعلامیه‎های Restaurant Reservations

پلاگین Restaurant Reservations دارای یک سیستم اعلامیه‎ی توکار است که به کاربران و مدیران سایت در مورد رزروها ایمیل می‎فرستد.

شما می‎توانید این اعلامیه‎ها را با رفتن به صفحه‎ی تنطیمات پلاگین و انتخاب زبانه‎ی notifications ، هر طور که خواستید تغییر دهید.

آموزش رزرو وردپرس

اول از همه باید یک نام “پاسخ” انتخاب کنید. حالت ایده آلش این است که نام رستوران را در این بخش وارد کنید. این پلاگین به صورت خودکار از ایمیل ادمین سایت وردپرس برای آدرس ایمیل پاسخ‎دهی استفاده خواهد کرد. شما می‎توانید اگر خواستید این آدرس را عوض کنید تا پاسخ‎ها را از ایمیل دیگری دریافت کنید.

اگر می‎خواهید در مورد رزروهای جدید از طریق ایمیل، اعلامیه دریافت کنید، پس تیک گزینه‎ی admin notification را بزنید.  پلاگین در این بخش نیز به صورت پیش فرض، از آدرس ایمیل ادمین وردپرس استفاده می‌کند اما شما می توانید آن را به هر ایمیلی که خواستید تغییر بدهید.

تعداد زیادی برچسب template وجود دارند که می‎توانید از آنها برای سامان دهی قالب ایمیل‎هایتان استفاده کنید. هر یک از این برچسب یک سری اطلاعات را نمایش می‎دهند. به عنوان مثال، برچسب {user_name} نام کاربری را که عملیات رزرو را انجام داده مشخص می‎کند.

بعد از آن یک سری متن پیش فرض و از قبل آماده شده برای ایمیل‎ها وجود دارد که می‎توانید به کاربران بفرستید. شما قادرید آزادانه و در صورت نیاز این پیام‎ها را عوض کنید

افزونه ساخت رستوران وردپرس

نمایش فرم رزرو رستوران برای استفاده‎ی کاربر

این پلاگین به صورت خودکار، فرم رزرو رستوران را روی همان صفحه‎ی رزروی که ساختید نمایش خواهد داد. برای اضافه کردن این صفحه به منوهای navigation سایت‎تان، به Appearance » Menus>. بروید.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که در ستون سمت چپی، صفحه‎ی رزرو را انتخاب کرده و روی add to menu button کلیک کنید. منو در ستون سمت راستی ظاهر خواهد شد.

می‎توانید با drag و Drop موقعیت منو را تنظیم کنید. بعد از تمام شدن کارتان روی save menu  کلیک کنید.

این ظاهر نهایی از یک صفحه ی رزرو است که با استفاده از تم Twenty Fifteen ساخته شده:

سیستم رستوران با وردپرس

امیدواریم این مطلب در یادگیری نحوه‎ی راه اندازی سیستم رزرواسیون رستوران مفید واقع شده باشد.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



    سلام.
    ممنون از آموزش‌های خوبتون.
    یه افزونه تقویم شمسی خوب برای وردپرس سراغ ندارید؟!

    ممنون از پاسختون.
    منور من یه تقئیم شمسی با قابلیت دیدن ماه و روزهاش و در صورت لزوم نمایش روزهای رزرو شده مثل افزونه های booking که در همین مطلب هم عنوان شده هست.
    ممنون.

    سلام ممنون از راهنمایی های خوبتان من نیاز به یک آلارم دارم که هنگامی که سفارش جدید ثبت میشود هم بصورت زنگ و هم بصورت پاپ آپ روی مانیتور خبر بده آیا پلاگینی میشناسین که اینکارارو انجام بده؟

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link