راهنمای کامل افزونه سئوی وردپرس | Yoast Seo

پس از طراحی و راه اندازی هر وبسایت وردپرسی، مهمترین موضوع سئو و بهیه سازی آن وبسایت است. در حال حاضر افزونه یوست Yoast SEO بهترین و قدرتمندترین افزونه سئو برای وبسایت های وردپرسی است. در طی این مقاله افزونه سئو وردپرسی یوست را مورد بررسی قرار می دهیم و راهنمای نصب و استفاده از افزونه Yoast SEO با قلمی ساده و کاربردی برای شما مطرح خواهیم کرد.

افزونه یواست سئو

افزونه  Yoast SEOچه کاربردهایی دارد؟

افزونه Yoast SEO از پرطرفدارترین افزونه های وردپرس است، که تا با به حال بیش از یک میلیون نفر از مدیران وبسایت های وردپرسی از آن بهره می برند. با استفاده از افزونه  Yoast SEO تمامی ابزارهای لازم جهت استاندارد و بهینه کردن وبسایت خود را در دسترس خواهید داشت. از مهمترین ویژگی های افزونه  Yoast SEO بروزرسانی مداوم و رایگان بودن است، به طوری که با هر بار تغییر در الگوریتم های موتورهای جست و جو علی الخصوص گوگل، مطابق با آن افزونه یوست نیز در ورژن جدید و ارتقا یافته برای کاربران وردپرسی عرضه می شود.

افزونه Yoast SEO  قابلیت های منحصرد به فرد فراوانی دارد. با نصب و استفاده از افزونه یوست می توانید، متا تگ مطالب و صفحات وبسایت خود را جهت ایندکس هرچه بهتر در موتورهای جستو جو تنظیم و بهینه کنید. همچنین نقشه سایت به صورت xml و rss خروجی مطالب را به خوبی برای بررسی  ربات های گوگل که به آنالیز صفحات شما خواهند پرداخت مدیریت نمایید، فایل های  robots.txt و .htaccessرا می توان جهت معرفی صفحات فالو یا نوفالو موجود در وبسایت تنظیم نمود. یکی دیگر از ویژگی های افزونه یوست، اتصال به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری مطالب در آن ها است، با بهره گیری از این قابلیت افزونه یوست دیگر نیازی به نصب سایر افزونه های مشابه در زمینه اشتراک گذاری مطالب را ندارید، بلکه به راحتی می توانید مطلب منتشر شده در وبسایتتان را در سایر شبکه های اجتماعی برای بازدهی و بازدید بیشتر نشر دهید. جالب است بدانید که افزونه Yoast SEO از زبان فارسی نیز پشتیانی می کن،د تا کاربران فارسی زبان نیز به راحتی بتوانند از خدمات آن به طور رایگان جهت ارتقا و بهبود وبسایتشان استفاده نمایند.

آموزش دانلود و نصب افزونه  Yoast SEO

اگر به دنبال افزونه ای مناسب برای سئو و بهینه کردن وبسایت وردپرسی خود هستید، به هیچ وجه از افزونه  Yoast SEO گذر نکنید، در قسمت قبل نیز برخی از ویژگی های این افزونه فوق العاده قوی را برای شما مطرح کردیم و دانستید که استفاده از همه این ویژگی ها به طور رایگان خواهد بود. برای نصب افزونه Yoast SEO نیاز به انجام فرآیند خاصی نیست، برای این منظور از طریق پنل مدیریت وبسایت وردپرسی خود به قسمت افزونه ها »» افزودن مراجعه کرده و اسم افزونه Yoast SEO را سرچ نمایید، سپس افزونه Yoast SEO را نصب و فعال سازی کنید.

حال پس از فعال سازی در منوی پنل مدیریت سمت راست، ستون جدیدی برای شما قابل مشاهده خواهد بود، که می توانید از طریق آن به تنظیمات افزونه یوست اقدام کنید.

توجه کنید : برای برخی از کابران تمامی قابلیت های ستون افزونه یوست در اولین بار قابل مشاهده نخواهد بود، که برای اینکار باید از طریق تنظیمات پیشرفته گزینه های بیشتر را قابل نمایش و فعال کنید تا بتوانید جهت سئو و بهینه سازی از این ابزارها استفاده نمایید:

قابلیت های افزونه yoast seo

البته برخی از امکانات هم هستند که رایگان نیستند! از جمله برای استفاده از قابلیت کلمات کلیدی چندگانه و ریدایرکت صفحات باید نسبت به خرید ورژن پریمیوم و پولی افزونه یوست اقدام نمایید.

اکنون که مراحل نصب و فعال سازی قسمت های مختلف افزونه  Yoast SEOرا انجام داده اید، نوبت به بررسی بخش های مختلف این افزونه جهت سئو و بهینه سازی صفحات وبسایت می رسد.

تنظیمات بخش عمومی افزونه  Yoast SEO

تنظیمات عمومی افزونه yoast seo

 

 بخش پیکربندی سریع: در این بخش از افزونه Yoast SEO اگر حوصله ندارید وقت زیادی برای تنظیمات صرف کنید می توانید، مهمترین تنظیمات این افزونه را از این قسمت انجام دهید. اما بهتر است که برای تنظیمات این افزونه وقت و حوصله خوبی را به خرج دهید. بعدها نتیجه این صبر و حوصله را متوجه خواهید شد.

بخش دست اندرکاران: در این قسمت از تنظیمات می توانید با توسعه دهندگان و سازندگان افزونه Yoast SEO آشنایی خوبی پیدا کنید. با دیدن اسامی سازندگان افزونه یوست و سوابق آن ها از اعتبار بالای آن بیشتر، از پیش آگاه خواهید شد.

بخش بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض: ممکن است در انجام تنظیمات سایر بخش های افزونه Yoast SEO دچار پشیمانی شوید یا خطاهایی را انجام دهید، مثلا از کلمات کلیدی که در توضیحات متا تعریف کرده اید، پشیمان شوید و بخواهید توضیحات متای جدیدی را برای صفحات قرار دهید. برای بازگشت به حالت اولیه تنظیمات می توانید از این قسمت استفاده نمایید.

 company info: در این بخش اطلاعات شخصی یا شرکتی خود را باید تعریف کنید. یکی از مهمترین بخش های وبسایت شما برای موتورهای جست و جو همین بخش اطلاعات صفحات یعنی متا تگ های توضیحات است. در انتخاب کلمات کلیدی و توضیحات وبسایت خود با بالاترین دقت ممکن نام ها و عنوان ها را انتخاب کنید تا در نتایج گوگل، از رقبا و وبسایت های مشابه سبقت بگیرید.

 

webmaster tools: در این قسمت جهت تایید کدهای وبمستری که مهمترین آن گوگل وبمستر است می توان استفاده کرد. برای آن که صفحات وبسایت، لینک های ورودی، خروجی، صفحات ایندکس شده، صفحات دارای خطای وبسایت و404، کلمات کلیدی مهم و …را بتوانید به طور دقیق برای وبسایتتان آنالیز کنید، بهترین ابزار برای شما خود گوگل، یعنی گوگل وبمستر تولز است. پیشنهاد می کنیم که به طور حتم از ابزارهای گوگل وبمستر تولز برای ارتقا و کنترل خطاها یا نکات مثبت وبسایتتان استفاده نمایید. افزونه Yoast SEO نیز به دلیل اهمیت بالای این موضوع وجود چنین بخشی را برای وبسایت های وردپرسی پیش بینی و طراحی کرده است.

 امنیت: اگر برای وبسایت خود چندین ادمین یا نویسنده دارید و نمی خواهید که آنان سایر تنظیماتی را که شما برای افزونه Yoast SEO اعمال کرده اید را تغییر دهند، از این بخش می توان دسترسی آنان را به افزونه غیر ممکن ساخت.

تنظیمات متا تگ های سایت :

در وردپرس برای قرار دادن متا تگ محدودیت هایی وجود دارد، که برای رفع این محدودیت ها و تنظیمات هرچه بهتر و با کیفیت تر آن، افزونه سئو یوست ابزارهایی را ارائه داده است. برای استفاده از این بخش از ستون »» سئو »» عنوان‌ها & متاها مراجعه کرده و مراحل مورد نظر را با ما در مقاله راهنمای نصب و استفاده از افزونه Yoast SEO همراهی کنید.

 عمومی: در قسمت جدا کننده های بخش عمومی، عبارت جدا کننده عنوان سایت و عنوان صفحه را باید گزینش کنید. بعد از انتخاب نوع جدا کننده از این پس کارکترهای عنوان اصلی سایت و عنوان صفحات سایت با این عبارت از یکدیگر جدا شده و در موتورهای جست و جو نیز به همین شکل به نمایش در می آید.

از قسمت »» تجزیه و تحلیل غافل نشوید! حتما نسبت به فعال کردن قسمت تجزیه و تحیل خوانایی اقدام نمایید. با فعال کردن قسمت تجزیه و تحلیل خوانایی در افزونه یوست، یک قسمت جدید در افزونه Yoast SEO  تحت عنوان خوانایی در پایین صفحه ویرایش هر برگه و پست اضافه می‌شود. با وجود این بخش میزان خوانایی نوشته برای کاربران، مورد آنالیز افزونه یوست قرار می گیرد. از همه مهم تر با فعال بودن قسمت تجزیه و تحلیل می توانید کلمات کلیدی مهم را آنالیز و مدیریت کنید، که نقش بسیار پر رنگی در سئو و رتبه بندی وبسایت شما در موتورهای جست و جو خواهد داشت.

 بخش خانه یا Homepage :در بخش  Homepage می توانید تنظیمات برای صفحه اصلی سایت را اعمال نمایید. صفحه اصلی وبسایت شما نشان دهنده اصل زمینه فعالیت وبسایت و اعتبار کلی آن است، پس نسبت به تنظیمات این بخش حساسیت ویژه ای به خرج دهید. درقسمت  »» ویرایش خود صفحۀ نمایشی به شکل لایومی توان تغییرات انجام شده، برروی صفحه اصی را بررسی کرد.

در بخش دوم مقاله به ادامه راهنمای بهینه سازی سایت با افزونه یواست سئو میپردازیم.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link