آموزش ساخت فروشگاه Etsy با وردپرس (راهنمای قدم به قدم )

آموزش ساخت فروشگاه Etsy با وردپرس

آیا قصد دارید یک فروشگاه Etsy انلاین با وردپرس راه اندازی کنید؟ Etsy یک نوع بازار انلاین برای افراد خلاق است ، که می خواهند محصولات دست ساز، هنر ها و وسایل آنتیک  خود را بفروشند.  در این مقاله ، به شما روش ایجاد یک فروشگاه Etsy  با وردپرس و اینکه چگونگی انتقال یک فروشگاه Etsy  موجود را به وردپرس ، را نشان می دهیم .

مواردی که در این مقاله خواهید آموخت:

Etsy و وردپرس، مقایسه  مزایا و معایب این دو پلتفرم

چیز هایی که برای ایجاد یک سایت وردپرسی Etsy نیاز دارید

  • شروع به کار با فروشگاه وردپرسی Etsy
  • نصب WooCommerce
  • انتقال فروشگاه Etsy موجود به وردپرس
  • انتخاب تم برای Etsy
  • گسترش فروشگاه با پلاگین ها و extension ها
  •  

Etsyیا وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟

Etsy یک بازار انلاین برای افراد خلاق است ، این افراد می توانند محصولات دست ساز، عتیقه یا سفارشی را به مخاطبان مورد نظر خود بفروشند. در سوی دیگر، وردپرس محبوب ترین سایت ساز جهان است که بوسیله انمی توانید هر نوع سایت قابل تصور از جمله فروشگاه اینترنتی ، بسازید. دو نوع مختلف از پلتفرم وردپرس وجوددارد. در این مقاله هرگاه از وردپرس صحبت می کنیم، منظور  پلتفرم WordPress.  که به صورت مستقل میزبانی می شود ، می باشد.

استفاده از این نسخه وردپرس را بدلیل دسترسی به تمام امکانات آن ، توصیه می کنیم. Etsy و وردپرس هردو قابلیت فروش انلاین محصولات را دارند، اما کدام یک را باید انتخاب کرد. در این قسمت مزایا و معایب این دو پلتفرم را  می توانید مقایسه کنید.

مزایا و معایب استفاده از فروشگاه Etsy

بیایید نگاهی به مزایا و معایب Etsy برای استفاده بعنوان فروشگاه انلاین محصولات بیاندازیم:

مزایای استفاده از Etsy

دسترسی اسان :

استفاده از فروشگاه Etsy بسیار آسان است و هیچ مهارت فنی نیاز ندارد. کافیست لیست محصولات خودر ا اپلود کنید ، اطلاعات پرداخت را وارد کنید.

مخاطبان :

Etsy  دارای پایگاه مشتریانی علاقمند به محصولات دست ساز، گیفت ها، محصولات خلاقانه و هنری و … است. با راه اندازی یک فروشگاه انلاین با Etsy  ، به بازار بزرگی با خریداران علاقمند دسترسی پیدا می کنید.

امنیت و اعتماد :

Etsy  از پرداخت ها پشتیبانی  کرده و تحویل محصولات را تضمین می کند. این امر باعث ایجاداعتماد بین خریداران و فروشندگان می شود.

معایب استفاده از Etsy  

هزینه بیشتر :

Etsy   به ازای هر محصول  0.20 دلار و به ازای هر معامله 5 درصد از مبلغ ان را ( شامل هزینه های حمل و نقل نیست) را کسر می کند. از 16 جولای 2018 این هزینه را از 3.5 درصد به 5 درصد افزایش دادند. اگر از PayPal استفاده می کنید، هزینه های عملیات پرداخت نیزبه این هزینه ها اضافه می شوند.

نبود کنترل :

هیچ کنترلی بر روی پلتفرم  و محصولات خود ندارید. در صورت عدم رعایت قوانین توسط فروشنده ، یا درصورت عدم رضایت مشتری از فروشنده، Etsy  می تواند فروشنده را حذف کند.

آپشن های روبه رشد محدود :

بعنوان پیشرفت کسب و کار تان ، می بایست برای برخوردرای از آپشن های محدود Etsy  ، هزینه های زیادی بپردازید تا کسب و کار و برندتان بتواند پیشرفت کند.

مزایا و معایب استفاده از  وردپرس

وردپرس بهترین پلتفرم برای ساخت هز نوع وبسایتی است. با این حال، این پلتفرم دارای مزایا و معایب خودش است که باید به دقت بررسی کرد.

مزایای استفاده از وردپرس 

کنترل کامل :

شما مالکیت و کنترل کامل بر روی سایت خود دارید. :

امکانات نامحدود :

امکانات مورد نیاز و دلخواه خود را با نصب پلاگین ها می توانید به سایت خود اضافه کنید. بیش از 55 هزار پلاگین وجوددارد که می توانید از انها استفاده کنید.

فهرست های نامحدود :

هر تعداد آیتم که بخواهید می توانید به فروشگاه خوداضافه کنید. هزینه ای برای آن وجود ندارد و مالک و مدیرپلتفرم خود تان هستید.

هزینه های کم :

شما بابت معاملات  خود هیچ درصدی به کسی پرداخت نمی کنید. تنها برای استفاده از درگاه پرداخت خود، هزینه ای اندک پرداخت خواهید کرد.

معایب استفاده از وردپرس

مدیریت وبسایت :

شما مسئول مدیریت بروزرسانی و بکاپ گیری از سایت هستید. البته پلاگین هایی برای این م نظور وجود دارد که بصورت اتوماتیک  این کار را انجام می دهند

پیچیدگی یادگیری :

استفاده وردپرس خیلی راحت وآسان است. بااین حال ، از یک جایی به بعد شما به کمک نیاز خواهید داشت. منابع زیادی برای یادگیری بیشتر وردپرس موجوداست.

برای مقایسه بهتر این دو پلتفرم ، بیایید نگاهی به نحوه راه اندازی هردو بیاندازیم

موارد مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه Etsy  با وردپرس

دامنه (ادرس فروشگاه شما بر روی اینترنت)

حساب میزبانی سایت

مجوزssl (برای قرار دادن پرداخت انلاین روی سایت  الزامی است)

30 دقیقه زمان  و توجه شما

راه اندازی فروشگاه Etsy 
دامین یک نام اختصاصی برای وبسایت شما میباشد  که کاربران با وارد کردن نام دامین شما در مرورگرشان وارد سایت شما میشوند.  برای مثال دامنه وبسایت ما bashgahwp.com میباشد. 

بعد از دامین شما نیاز به یک هاست یا سرور دارید. هاست یا سرور جایی است که فایل های وبسایت شما درون ان قرار میگرند تا کاربران به ان دسترسی داشته باشند. برای راه اندازی بلاگ شما نیاز به دامین و یک فضایی برای ذخیره فایل هایتان دارید.
نام دامنه معمولا سالانه 30 هزار تومان و میزبانی وب معمولا 100  هزار تومان در سال هزینه دارد. ( این مبلغ برای وبسایت ها متغیر است )

اگر شما میخواهید سالیان سال وبسایت ماندگاری داشته باشد و وبسایتتان همیشه در دسترس باشد از هاست و دامنه هایی استفاده کنید که قابل اعتماد هستند. یکی از شرکت های هاستینگ که چندین سال هست در زمینه دامین و  هاست فعالیت میکند شرکت ایران هاست میباشد. اما اگر میخواهید از دامنه و هاست  رایگان استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

ابتدا وارد سایت پارس پک شوید و روی هاست رایگان کلیک کنید.هاست رایگان وردپرس

در صفحه جدید باز شده یک نام دامین را وارد کنید.  و سپس روی ایجاد هاست کلیک کنید.

ایجاد هاست

در مرحله بعد باید اطلاعات خودرا وارد کنید. بعد از ان روی دکمه ارسال کد فعالسازی کلیک کنید.

درج اطلاعات برای دریافت هاست رایگان

بعد از کلیک روی ارسال کد فعالسازی لینکی به ایمیل شما فرستاده میشود. روی ان کلیک کنید تا حساب کاربری شما تایید شود. سپس بعد از وریفای حساب کاربری یک ایمیل حاوی اطلاعات ورود شما به سایت را برای شما ارسال میکند. سپس وارد حساب کاربریتان شوید و وارد بخش پنل میزبانی ابری شوید.

مدیریت هاست

بعد پنجره مدیریت هاست را باز کنید و روی کنترل پنل کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت هاستتان شوید.

نصب ووکامرس روی سایت

پس از خریداری هاست و نصب وردپرس ، قدم بعدی تبدیل سایت به فروشگاه انلاین می باشد

برای اینکار باید پلاگین ووکامرس رانصب و فعال سازی کنید .  برای فعال سازی پلاگین دکمه Run the setup wizard’ را انتخاب کنید تا بصورت اتوماتیک و سریع فروشگاه ساز ووکامرس را برایتان اماده کند.

ویزارد نصب در طول عملیات نصب پلاگین ، نصب صفحات ، انتخاب سرویس های پرداخت و …. راهنمایی های لازم را به شما خواهد کرد.

اضافه کردن آیتم ها برای فروش در ووکامرس

Run WooCommerce set up wizard

بعد ازنصب ووکامرس ، چند آیتم را برای فروش روی فروشگاه انلاین اضافه کنید. برای مثال، به قسمت Products رفته و صفحه ی جدید برای اضافه کردن اولین آیتم   ایجاد کنید.

Add new product

ابتدا ، یک عنوان و سپس کمی توضیحات برای جزییات محصول و توضیحات ان بنویسید. در سمت راست می توانید   دسته بندی، تگ ها ، تصاویر ویژه و گالری را برای محصول  اضافه کنید.

Add product category and images

در قسمت زیرین توضیحات، کادر Product Data’ مشاهده می کنید. در این قسمت می توانیدقیمت محصولات ، موجودی کالا ، حمل و نقل و سایر ویژگی ها را اضافه کنید.

Adding product data

هرگاه اطلاعات محصولات را کامل کردید ، روی دکمه publish کلیک کنید تا بصورت زنده ر وی سایت قرار گیرد.

این فرایند را برای تمام محصولات خود تکرار کنید.

Import فروشگاه Etsy موجودبه وردپرس

برای انتقال فروشگاه Etsy به وردپرس اماده اید ؟

در این بخش، طریقه انتقال و Import فروشگاه Etsy را به وردپرس نشان خواهیم داد. ابتدا، برای نصب و فعال سازی پلاگین Easy Esty Importer ، نیاز به یادگیری دارید.

برای فعال سازی، پلاگینی با برچسب Etsy Importer’ به سایدبار مدیریت وردپرس شما اضافه خواهد شد. با کلیک روی این بخش ، می توانید صفحه تنظیمات این پلاگین را مشاهده کنید.

 Etsy importer license key

کلید license این محصول ، در این بخش نیاز است. این اطلاعات را در اکانت خود در سایت این پلاگین می توانید مشاهده کنید.

بعد از فعال سازی، در صفحه تنظیمات اطلاعات زیر را از شما خواهد خواست:

کلید api  Etsy

کلید رمز Etsy

نام فروشگاه Etsy

Enter Etsy app keys

برای دست اوردن کلید api ،  سایت توسعه دهندگان Etsy را باز کرده و روی لینک  ‘Create a new app’ کلیک کنید

Create new Etsy app

صفحه ی جدیدی باز خواهد شد که از شما یک نام برای برنامه تان می خواهد. باید نامی انتخاب کنید که برای ایجاد برنامه خودتان می خواهید استفاده کنید، و همچنین این نام نباید برای اهداف  تجاری استفاده شود.

New app settings

بعد از آن، روی دکمه Agree to terms and create app’ کلیک کنید . در این قسمت از کار، اطلاعات برنامه ی خود رامشاهده می کنید. بعد از این مرحله ، باید Keystring و کلیدهای Shared Secret   را کپی کنید.

Copy your API keys

به صفحه ی تنظیمات پلاگین Easy Etsy Importer برگردید، بعد ازوارد کردن کلید api،  رو ی دکمه ی ‘Save & Verify’ کلیک کرده و مراحل را ادامه دهید.

 در مرحله بعد از شما اجازه ی دسترسی به اپپلیکیشن را خواهد خواست، دکمه ی Allow’ را فشار داده و ادامه دهید

Allow app to access your Etsy shop

حالا، پلاگین به فروشگاه Etsy وصل خواهد شد، و پیام موفقیت امیزی را نشان خواهد داد.Etsy shop connected

سپس، باید به tab تنظیمات برگردید. تنظیمات پیش فرض برای بیشتر سایت ها نتیجه بخش است. اما برای بررسی و تغییر انها می توانید به این بخش مراجعه کنید.

کلیک روی دکمه ذخیره را فراموش نکنید.Importer settings

به tab  Import بروید. پلاگین اپشن های قابل انتخابی را به شما می دهد تا ایتم مورد نظر یا  تمام فهرست ها را import کنید. تنظیمات پیش فرض برایتمام سایت ها جوابگو است، اما در صورت تمایل می توانید از دکمه import این کار را انجام دهید.

Import listings

پلاگین ، شروع به وارد کردن فهرست های Etsy به ووکامرس خواهد کرد. زمانی که به اتمام رسید ، پیغام موفقیت امیز را مشاهده خواهید کرد و سپس می توانید محصولات وارد شده در قسمت Products » All Products مشاهده کنید

در مرحله بعد،  به  تب reviews  بروید تا review های Etsy را به ووکامرس وارد کنید.

Import Etsy reviews

تبریک ، شما با موفقیت فهرست های فروشگاه Etsy را به ووکامرس اضافه کردید.

وردپرس دسترسی به هزارها  تم رایگان و غیر رایگان را خواهد داد که می توانید مشاهده کنید. این طرح ها بعنوان تم های وردپرس  نامیده می شوند.

Choosing a theme

هر تم وردپرس شامل فایل های قالب مختلفی است که سایت شما را زیباتر می کند. استفاده از این تم ها ، نیازی به کدنویسی یا مهارت های نام نویسی ندارد، و برای هر کدام  از این تم ها گزینه های مختلفی برای سفارشی سازی تم وجود دارد.

باوجود اینکه  تعداد  زیادی ازا ین تم ها موجود هستند، اغلب کاربران هنگام انتخاب دچار سردر گمی می شوند.

اگر تم مورد نظر خودرا پیدا نکردید، می توانید با انتخاب ونصب طرحی مشابه ، در قسمت تنظیمات ، مطابق سلیقه خود ان را تغییر دهید.

گسترش فروشگاه با پلاگین های وردپرس

برخلاف Etsy، کنترل فروشگاه در دستان شماست . به کمک پلاگین ها می توانید سایت خود را ، به هر شکلی که بخواهید ، تغییر دهید.

پلاگین ها برای سایت شما ،مانند برنامه ها هستند. برنامه ها را می توان نصب کرد و ویژگی های جدیدی مانند فرم های تماس ، انالایزر گوگل و … را به سایت اضافه نمود.

با بیش از 55 هزار  پلاگین ، به راحتی پلاگین مورد نظر خود را می توانید پیدا کنید .

در این قسمت ف تعدادی  پلاگین معرفی می کنیم که در سایت خود استفاده می کنیم .

WPForms Lite

اضافه کردن فرم های تماس  به سایت وردپرس

Yoast SEO 

افزایش سئو سایت و جذب ترافیک از گوگل

MonsterInsights (Free)

پیگیری وضعیت بازدید سایت با استفاده از گوگل انالایزر

WP Super Cache

بهبود سرعت سایت با اضافه کردن cache

UpdraftPlus 

پلاگین بکاپ گیری رایگان برای وردپرس

Sucuri 

اسکنر malware رایگان برای سایت

این پلاگین ها، تعدادی از پلاگین های مخصوص ووکامرس است.

امیدواریم این مقاله ، در راه اندازی فروشگاه انلاین به شما کمک کرده باشد.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link