5 افزونه مطلب مرتبط در وردپرس

آیا کاربران شما بعد از خواندن اولین پست وب سایت شما را ترک می کنند؟

افزایش بازدید یک چالش بزرگ برای صاحبان سایت است. نشان دادن مطالب مرتبط به کاربران، یک راه موثر برای افزایش بازدید می باشد.

شما به راحتی می توانید پست های مرتبط را با یک نوشته در سایت وردپرسی خود نمایش دهید.در این مقاله  بهترین افزونه های نشان دادن مطالب مرتبط را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱.افزونه ی Yet Another Related Posts Plugin

1

 

افزونه ی Yet Another Related Posts Plugin  که مخفف آن YARPP می باشد یکی از محبوب ترین افزونه های برای نمایش پست های مرتبط می باشد که تاکنون بیش از ۳.۴ میلیون بار دانلود شده است. این افزونه  نمایش نوشته ها به صورت متن و یا متن به همراه تصاویر بندانگشتی را پشتیبانی می کند.

YARPP  از الگوریتمی ساخته شده تا بتواند پست های مرتبط را پیدا کند.

افزونه Yet Another Related Posts فهرستی از سایر نوشته‌ها یا موضوعاتی مرتبط با نوشته جدید ایجاد می کند که باعث می شود بازدید کنندگان سایت از سایر نوشته‌های مرتبط با این پست نیز اطلاع پیدا کنند .

یکی از ویژگی‌های افزونه Yet Another Related Posts اینست که با استفاده از سیستم ایجاد قالب yarpp به شما کمک می کند که مشخص کنید نوشته‌های مرتبط چگونه به نمایش در آیند .

هم چنین در این افزونه وردپرسی این قابلیت وجود دارد که بتوانید برچسب‌ها یا دسته‌های خاصی را از لیست نمایش افزونه حذف کنید .

YARPP سازگار با افزونه WPML می باشد. اگر می خواهید یک سایت وردپرس چند زبانه ایجاد کنید شما باید Polylang را انتخاب نمایید.

۲.افزونه ی Contextual Related Posts

123

افزونه  Contextual Related Posts یکی دیگر از افزونه های نمایش پست های مرتبط در سایت می باشد.در این افزونه شما قادر خواهید بود تا تعداد پست هایی را که می خواهید به عنوان مطالب مشابه قرار دهید را مشخص کنید.

همچنین می توانید از تصویر بند انگشتی در این افزونه استفاده کنید؛ این افزونه قابلیت های دیگری مانند حذف کردن موضوعی از نمایش پست های مشابه و قابلیت تشخیص خودکار متن یک پست برای مشابه بودن با پست دیگر را دارا می باشد.

به کمک این افزونه می توان خلاصه ای را به لینک ها اضافه نمود.

این افزونه می تواند مطالب را در خوراک نیز به نمایش بگذارد و قابلیت دیگر این افزونه استفاده از ابزارک می باشد.

۳. افزونه یRelated Posts for WordrPress

2

افزونه WordPress Related Posts یکی از بهترین افزونه های نمایش مطالب مرتبط وردپرسی می باشدکه به دلیل طراحی منحصر به فرد و کارایی ساده و کاربردی آن، جزو محبوب ترین افزونه های نمایش مطالب مرتبط وردپرس شده و اکثر کاربران از آن استفاده می کنند.

این افزونه از لحاظ سئو نیز در بالاترین درصد سئو می باشد و با نصب و فعالسازی آن در وب سایت می توانید میزان بازدید سایت  و تعداد لینک های مفید داخلی سایت ر افزایش دهید که این امر موفقیت در کسب و کار اینترنتی به حساب می آید و باعث افزایش بازدید و فروش می شود.

بعد از نصب و فعالسازی، این افزونه به طور خودکار در انتهای پست های وب سایت شما، باکس شکیل و جذاب مطالب مرتبط را ایجاد و طبق الگوریتم های از پیش تعریف شده به مطالب مرتبط لینک می دهد

پیشنهاد می کنیم   چگونه به کاربران امکان ارسال دیدگاه ناشناس در وردپرس بدهیم؟

و همچنین تعداد کلیک هایی که بر روی هر لینک می شود را ذخیره کرده و مدیر سایت می تواند آن را به صورت نموداری مشاهده و مدیریت کند.

۴. افزونه ی Yuzo Related Posts

3

Yuzo Related Posts  افزونه ی رایگان دیگر برای نمایش مطالب مرتبط می باشد . این افزونه با داشتن تنظیمات و قابلیت های زیاد نیاز شما را تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد . امکان نمایش مطالب مرتبط به صورت تصویر شاخص ، تصویر شاخص به صورت عمودی ، سیستم کش داخلی ، نمایش به صورت لیست و … از جمله قابلیت های این افزونه می باشند .

 افزونه مذکور با چند کلیک تنظیم شده وقابل استفاده می شود. کاربران می توانند استایل مطالب مرتبط را تنها با کلیک روی آن تغییر دهند .

سیستم کش داخلی افزونه نیز عملکرد بهتری نسبت به افزونه های YARPP و Contextual Related Posts دارد . همچنین این افزونه دارای یک ابزارک اختصاصی با تنظیمات فراوان بوده که قابلیت شخصی سازی فراوانی دارد .

مسلما با ارائه قابلیت های زیاد نمی توان خیلی روی سرعت بالای آن حساب باز کرد ، اگر چه این افزونه سریع است ولی سبک نیست.

۵. افزونه ی Inline Related Posts

4

افزونه Inline Related Posts نسبت به سایر افزونه های این لیست تفاوت هایی دارد ، از جمله این که به جای نمایش مطالب مرتبط زیر پست ، آن ها را بین مطلب نمایش می دهد . این طرز نمایش مطالب مرتبط در سایت های خبری و وبلاگ ها طرفداران زیادی دارد .

نمایش مطالب مرتبط هنگامی که کاربر بیشترین تعامل را با مطلب دارد ، احتمال بیشتری برای کلیک شدن ارائه می دهد . افزونه مذکورتنظیمات ساده ای داشته و به شما امکان می دهد که مشخص کنید کجای پست مطالب مرتبط نمایش داده شوند .

اگر می خواهید مطالب مرتبط را انتهای پست ها هم نمایش دهید نیاز دارید که از یک افزونه دیگر استفاده کنید ، استفاده ی همزمان از دو افزونه برای نمایش مطالب مرتبط فشار زیادی را روی سرور شما وارد می کند .

راهنمایی اضافی:

احتمالاً متوجه شدید که در چند جای مختلف تاثیر استفاده از مطالب مرتبط را روی سرور   یاد آوری کردیم ، پس امکان دارد که برخی از این افزونه ها روی سرورهای اشتراکی به درستی کار نکنند یا اینکه به علت پرس و جو هایی که روی بانک اطلاعاتی انجام می دهند سرعت بارگذاری صفحات نوشته ها رو کمی کندتر کنند .

در این حالت می توانید از افزونه Manual Related Posts استفاده کنید . این افزونه به شما امکان می دهد که مطالب مرتبط را به صورت دستی انتخاب کنید . ارتباط بین لینک ها در این افزونه دو طرفه می باشد . به این معنا که اگر یک مطلب قدیمی را به عنوان مطلب مرتبط یک پست جدید انتخاب کنید ، مطلب قدیمی نیز مطلب جدید را به عنوان پست مرتبط نمایش می دهد .

امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می شویم نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link