10- افزونه ها و نصب افزونه تماس باما

منوی بعدی در وردپرس، افزونه ها (پلاگین ) می باشد؛ افزونه ها نرم افزارهای کوچکی هستند که به بدنه اصلی برنامه وصل شده و به آن امکانات جدیدی اضافه می کنند در محیط ویرایشی وارد منوی افزونه ها شده لیستی از افزونه های وردپرس بصورت غیر فعال نمایش داده می شود.

در هر افزونه امکان مشاهده “نام افزونه/ توضیح آن/ فعال کردن / ویرایش و پاک کردن آن / نگارش افزونه/ ساخته شده بدست چه کسی و بخش دیدن خانه ی افزونه که جایی است که افزونه در آن ذخیره می شود و معمولا این امکان به سایت www.wordpress.org برمی گردد” قابل مشاهده می باشد.

اضافه کردن افزونه فرم تماس در وردپرس:

برای افزودن یک افزونه به هسته وردپرس از منوی افزونه ها –> افزودن –> جستجوی افزونه ها کلمه کلیدی مورد نظر را تایپ می کنیم بعنوان مثال برای گذاشتن فرم تماس باما در صفحه جستجوی افزونه ها contact را جستجو کرده که پلاگین contact form 7 افزونه ای جهت گذاشتن فرم تماس باما می باشد روی دکمه نصب کلیک کرده و بطور خودکار دانلود شده و فایل زیپ آن نصب شده که درصورت تمایل به فعال کردن افزونه دکمه فعال کردن را کلیک کرده و باعث می شود این افزونه نیز به صفحه افزونه ها انتقال داده شود.

contact1

بعد از نصب پلاگین مورد نظر لینک تنظیمات نیز به بخش پایین افزونه اضافه می شود؛ از آنجاییکه اکثر پلاگین های نصب شده درهسته وردپرس کار می کنند دراینصورت با نصب پلاگین های جدید تغییراتی نیز درمحیط admin بوجودمی آید بانصب افزونه یادشده دربخش پیشخوان منوی جدیدی با نام “فرم تماس7 ” مشاهده می شود.

7

بعنوان مثال در منوی برگه  –> افزودن برگه، برگه ای با عنوان تماس با ما می سازیم سپس از منوی  فرم تماس7  –>  افزودن جدید کلیک کرده وعنوانی با نام فرم تماس ساخته و در بخش ویرایشگر آن می توانیم یکسری برچسب ها باعنوان های تلفن/ شماره/  تاریخ و.. وجود دارد در بخش ویرایشگر می توانیم تغییرات نیز اعمال کنیم مثلا اگر بخواهیم واردکردن فیلدی الزامی باشد داخل کد مربوطه باید علامت * درج کنیم برای افزودن فیلد شماره تلفن نیز می توانیم روی برچسب تلفن کلیک کنیم وکد را بصورت زیر بنویسیم .

77

 در بالای صفحه کد کوتاهی مطابق شکل زیر نمایش داده می شود

7-3

کدمورد نظر را کپی کرده و در صفحه برگه ها برگه تماس باما را بازکرده و کد کوتاه مورد نظر را درآن Paste می کنیم.

حال می خواهیم فرم تماس باما درسایت در بخش سمت چپ سایت جایگاه ثابتی داشته باشد برای این منظور از نوشته ها –>  افزودن نوشته و در بخش عنوان آن بعنوان مثال نام “ارسال پیام” گذاشته  و در بخش ویرایشگر آن کد کوتاه شده فرم تماس را در این محیط paste کرده  و از بخش ساختارها حاشیه را انتخاب می کنیم و انتشار و به روز رسانی را کلیک کرده سپس از بخش نمایش –> سفارشی سازی–> ابزارک–> نوارکناری مطالب –> اضافه کردن ابزارک–>  دوهزارو چهارده emephera راکلیک کرده و در بخش عنوان: ارسال پیام را وارد کرده و ذخیره و انتشار را کلیک می کنیم.

 

 

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link