نحوه ایجاد فروشگاه آنلاین در وردپرس(گام به گام )-بخش دوم

در بخش قبلی، ایجاد کردن فروشگاه آنلاین در وردپرس را آموزش دادیم.

همانطور یکه در آموزش قبلی گفته شد برای ایجادکردن فروشگاه آنلاین در گام اول باید به  راه اندازی پلتفرم فروشگاه آنلاین بپردازیم سپس باید به  تنظیمات وردپرس بپردازیم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز باید به راه اندازی ووکامرس بپردازیم.

گام 3: راه اندازی فروشگاه WooCommerce

قبل از این که شروع به فروش کنید چند چیز مثل ارز، پرداخت و اطلاعات حمل و نقل که شما نیاز به راه اندازی دارید وجود دارد. شما نوتیفیکیشن ‘Welcome to WooCommerce’ را در صفحه مدیریت وردپرس مشاهده می کنید. به بالای صفحه بروید و بر روی ‘Run setup wizard’ کلیک کنید.

Run WooCommerce setup wizard

برای راه اندازی ووکامرس روی دکمه ی ‘Let’s go’ کلیک کنید.

WooCommerce setup wizard step 1

ووکامرس نیاز به چند صفحه ضروری برای سبد خرید، حساب، فروشگاه و پرداخت دارد. می توانید روی دکمه ی continue کلیک کنید تا به صورت خودکار این صفحات ایجاد شود.

WooCommerce pages

در ووکامرس، محل ذخیره سازی، ارز و واحد را باید مشخص کنید.

Choosing locale and currency

بعد از اینکه مکان و ارز را مشخص کردید روی دکمه ی continue کلیک کنید.

سپس شما نیاز است اطلاعات حمل و نقل و مالی را وارد کنید.

WooCommerce shipping and tax information

از ووکامرس هم می توان برای فروش کالای دیجیتال استفاده نمود و هم کالای فیزیکی که نیاز به حمل و نقل دارد. شما می توانید باکس را چک کنید اگر نیاز به حمل و نقل کالا است و می توانید چک نکنید اگر  تنها قصد فروش کالای دیجیتال را دارید. بعد نیاز است جواب سوال مالیاتی را بدهید. ووکامرس به شما کمک می کند تا به طور خودکار محاسبه و مالیات را به قیمت خود اضافه کنید.

اگر شما مطمئن نیستید، پس از آن شما می توانید آن را علامت بزنید. شما همیشه می توانید اطلاعات مالیاتی بعد از تنظیمات WooCommerce اضافه کنید. روی دکمه ی continue کلیک کنید. در مرحله بعد، از شما خواسته خواهد شد که  یک روش پرداخت برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

WooCommerce payment method

به طور پیش فرض ووکامرس از  پی پال و Stripe پشتیبانی می کند. بسیاری از روش های پرداخت دیگر  برای ووکامرس در دسترس هستند که می توانید اگر نیاز بود آن ها را نصب کنید.

ساده ترین راه پذیرش پرداخت با استفاده از پی پال استاندارد است. کافیست آدرس ایمیل پی پال خود را وارد کنید و  بر روی دکمه ادامه کلیک کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش PayPal وStripe استفاده می کنند. با استفاده از Stripe به کاربران اجازه می دهد اطلاعات کارت اعتباری را در صفحه پرداخت وارد کند بدون این که نیاز باشد سایت را ترک کند و به پی پال رود.

شما می توانید با پیروی از دستورالعمل های روی صفحه ی ووکامرس  Stripe را راه اندازی کنید. هنگامیکه این کار را انجام دادید فروشگاه آنلاین  ووکامرس آماده است.

WooCommerce setup finished

شما روی لینک ‘Return to WordPress dashboard’ کلیک کنید تا از برنامه ی نصب خارج شوید. بعد از اتمام تنظیمات ووکامرس، شما الان آماده اید تا محصولات را به فروشگاه آنلاین اضافه کنید.

گام 4: اضافه کردن محصولات به فروشگاه آنلاین

به صفحه ی  Products –» Add New بروید و محصولات جدیدی ایجاد کنید.

 

Add new product

اول یک عنوان برای محصول خود ارایه دهید سپس شرح مفصل درباره ی آن دهید. در ستون سمت راست شما باکس  ‘Product Categories’ را مشاهده می کنید. با کلیک روی ‘+Add New Product Category’ یک دسته بندی برای محصول جدید ایجاد کنید این اجازه می دهد به شما و مشتریان شما تا محصولات را به راحتی فهرست و مرتب کنید.

Add product category

کمی به پایین بروید و به باکس Product Data توجه کنید.این جایی است که شما می توانید اطلاعات مربوط مانند قیمت گذاری، موجودی، حمل و نقل و غیره را فراهم کنید.

Enter product data

در زیر باکس product data شما  یک باکس برای اضافه کردن توضیحات کوتاه محصول  مشاهده می کنید.این توضیح کوتاه  هنگامی که کاربران در حال مشاهده محصولات متعدد در یک صفحه هستند استفاده می شود.

Product short description

در نهایت، در ستون سمت راست خود باکس هایی را می بینید تا یک تصویر محصول اصلی و گالری محصول را اضافه کنید.

Product images

هنگامی که تمام اطلاعات محصول را اضافه کردیدمی توانید روی دکمه انتشار کلیک کنید. تکرار این فرآیند برای اضافه کردن محصولات بیشتر مورد نیاز است.

گام 5: انتخاب و سفارشی کردن پوسته وردپرس

پوسته ها سایت وردپرسی تان را کنترل می کنند زمانی که آن را می بینند. برای یک فروشگاه ووکامرس آن ها همچنین کنترل می کنند تا محصولات چطور نمایش داده شود. تم های وردپرس رایگان در دسترس وجود دارد. بعضی میزبان ها مثل Bluehost، بطور خودکار وردپرس را در سایت تان نصب می کند و شما نیاز است آن را سفارشی کنید. به صفحه ی Appearance –» Customize  بروید  تا بتوانید تنظیمات پوسته را انجام دهید.

Customizing your theme

اگر پوسته ی فروشگاه را دوست ندارید صفحه ی Appearance –» Themes بروید و پوسته دلخواهتان را جایگزین کنید.

 Change theme

گام 6: گسترش فروشگاه آنلاین با پلاگین ها

اکنون که فروشگاه آنلاین خود را آماده کردید احتمالا” می خواهید عناصر معمول وب مثل فرم تماس را به وب سایت تان اضافه کنید. برای سفارشی کردن بیشتر وردپرس و اضافه کردن ویژگی های مانند فرم تماس، گالری ها و غیره، شما نیاز به استفاده از پلاگین های وردپرس دارید.

افزونه های وردپرس  برنامه هایی هستند  که  اجازه اضافه کردن ویژگی های جدید به وب سایت شما را می دهند. بیش از 46،000 افزونه های وردپرس در دسترس است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا فروشگاه آنلاین خود را در وردپرس به راحتی ایجاد کنید. آموزش های وردپرس را از سایت ما دنبال کنید. ما تقریبا” همه روز با مقالات جدید در خدمت شما دوستداران وردپرس هستیم.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link