معرفی هفت پلاگین برتر وردپرس برای پشتیبان گیری

مهمترین و بهترین کاری که میتوانید در حق سایت وردپرسی خودتان انجام دهید، پشتیبان گیری منظم است!
یک نسخه پشتیبان از وردپرس می تواند به موقع شما را از خطر از دست دادن وب سایت، مشکلات ناشی از نصب پلاگین ها، هک، و ریزش کاربران نجات دهد. با وجودیکه برخی از میزبانان وب، گزینه هایی برای پشتیبان گیری از وب سایت به شما پیشنهاد می دهند، فراموش نکنید که همواره نسخه های پشتیبان خود را داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشید.
چندین پلاگین رایگان و تجاری برای پشتیبان گیری از وردپرس وجود دارند که کار با آنها، ساده است. در این مقاله به معرفی 7 پلاگین برتر پشتیبان گیری وردپرس می پردازیم.

1- VaultPress

01-vaultpress

این پلاگین یک سیستم حق اشتراکی با پرداخت حداقل 5 دلار در ماه هزینه در ماه است که می تواند بصورت آنلاین از وردپرس شما پشتیبان تهیه کند و روی سرور های cloud خود قرار دهد. تنظیمات مربوط به پشتیبان گیری و بازگردانی آن به سادگی با چند کلیک قابل انجام است.
نکته قابل توجه: اگر چند وب سایت وردپرسی داشته باشید، هزینه شما برای استفاده از سرویس افزایش می یابد.

2- BackupBuddy

02-backubuddy

BackupBuddy یکی از محبوب ترین پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس است که به شما اجازه می دهد به سادگی روزانه، هفتگی و ماهانه بازه های پشتیبان گیری را مشخص کنید و بر روی Dropbox, Amazon S3, Rackspace Cloud, FTP, Stash ذخیره کنید و حتی نسخه پشتیبان را به خودتان ایمیل کنید. مزیت بزرگ این پلاگین، حق اشتراکی نبودن آن است. می توانید با خرید لایسنس این پلاگین را روی تعداد سایت های مشخص شده در پلن خود، استفاده کنید. امکان دسترسی به 1 گیگابایت فضای cloud ، پشتیبانی اختصاصی و دریافت بروز رسانی ها هم با خرید لایسنس وجود دارد. از این پلاگین برای انتقال وردپرس به یک هاست جدید بدون داشتن downtime هم می توانید استفاده کنید.

3- BackWPup

03-backwpup

این پلاگین، رایگان است و می توانید یک پشتیبان کامل بگیرید و از طریق Dropbox, Amazon S3, Rackspace Cloud, FTP, Stash ذخیره کنید یا به خودتان ایمیل کنید.
با توجه به روند بروزرسانی سایت خود، می توانید زمان پشتیبان گیری خودکار را مشخص کنید. بازگردانی پشتیبان هم بسیار ساده است.نسخه تجاری این پلاگین، شامل پشتیبانی حرفه ای تر و امکان قرار دادن نسخه های بکاپ روی گوگل درایو است.

4- BackUpWordPress04-backupwordpress

04-backupwordpress

یک پلاگین کامل و حرفه ای برای پشتیبان گیری خودکار با تعیین بازه های زمانی!
BackUpWordPress شما را قادر می سازد تا بازه های زمانی مشخصی را برای پشتیبان گیری از دیتابیس و فایل هایتان معین کنید.
تنها نقطه ضعف این پلاگین ، عدم وجود امکان قرار گیری نسخه های پشتیبان روی سرویس های Cloud نظیر Drop Box است. برای دسترسی به این امکان باید نسخه تجاری آن را خریداری کنید.

5- UpdraftPlus

05-updraftplus-settings

به کمک این پلاگین هم می توانید پشتیبان کاملی از وردپرس خود بگیرید و روی سرویس های cloud ذخیره کنید یا آن را دانلود نمایید. امکان تعیین زمان و محل ذخیره سازی پشتیبان هم وجود دارد. این پلاگین تجاری است و امکانات خوبی در اختیارتان قرار می دهد. نقطه ضعف این پلاگین، رابط کاربری نه چندان مناسب و کمی بهم ریخته آن است! که پیدا کردن بخش های مختلف را برای کاربران کمی دشوار می کند. البته با تمام این احوال، همچنان UpdraftPlus یکی از بهترین پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس است.

6- Duplicator

06-duplicator-packages

همون طور که از اسمش پیداست، Duplicator پلاگینی برای انتقال سایت وردپرسی به دامنه و هاست جدید است.امکان زمان بندی پشتیبان گیری در آن وجود ندارد و برای پشتیبان گیری منظم و حرفه ای ، گزینه چندان مناسبی به نظر نمی رسد.

7- WP-DB-Backup

7wpdbbackup

با بیش از دو میلیون بار دانلود، WP-DB-Backup یکی از محبوب ترین پلاگین های پشتیبانی گیری وردپرس است. البته این پلاگین تنها از دیتابیس شما پشتیبان می گیرد و از فایل هایتان باید بصورت دستی پشتیبان تهیه کنید.
اگر تصاویر زیادی در بروزرسانی های وردپرس خود، استفاده نمی کنید، با خیال راحت از این پلاگین برای پشتیبان گیری از دیتابیس تان استفاده کنید.
این پلاگین به سادگی می تواند پشتیبان گیری خودکار از دیتابیس را زمان بندی کرده و به سادگی پشتیبان را بازگردانی کند و برای کاربرانی که به phpMyAdmin هاست خود دسترسی ندارند، گزینه مناسبی است.

در پایان، تمام پلاگین های فوق، نقاط قوت و ضعفی دارند. ما پلاگین VaultPressرا به دو دلیل زیر مناسب ترین گزینه برای پشتیبان گیری از وردپرس می دانیم:
اول، کاربری بسیار ساده و دوم امکان پشتیبان گیری افزایشی آنلاین (real-time incremental backups)
به این معنی که یک بار از تمام فایل های شما پشتیبان تهیه می کند و سپس فقط تغییرات را پشتیبان گیری می کند. این گزینه بسیار مناسب سایت هایی با حجم زیاد است.
اگر سایت کوچکی دارید و از پرداخت هزینه حق اشتراک متنفرید(!) ، پیشنهاد ما BackupBuddy است.چون خودش سرویس cloud ای دارد که استفاده را برای کاربران تازه کار ساده تر می سازد و می توانند با چند کلیک نسخه پشتیبان وردپرس خود را روی ذخیره کنند و به آن دسترسی داشته باشند.

پشتیبان گیری از وب سایت، مهم ترین کاری است که هیچ گاه نباید فراموش کنید!
شما از چه روش ها و پلاگین هایی برای پشتیبان گیری از وردپرس خود استفاده می کنید؟

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link