معرفی افزونه(کلودفلر)cloud flare

این افزونه یک سرویس چند منظوره افزایش سرعت، امنیت و توان وب سایت و سرور است. همچنین دارای قابلیت content delivery network با مخفف CDN می باشد. بسیاری از کاربران Cloudflare را به عنوان یک محافظ در مقابل حملات دی داس می شناسند(DDOS Protection )

این سرویس دارای دو پنل است که به صورت رایگان و ماهیانه با پرداخت هزینه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

تفاوت Max CDN و Cloudflare در چیست؟

این دو دارای سرویس های متفاوتی هستند. Max CDN نیز یکی از سرویس های CDN است که مناسب ترین گزینه برای کاربران می باشد.کلودفلر، بیشتر بر روی امنیت و کنترل اسپم ها متمرکز شده است.

خدمات Max CDN با استفاده از DNS وب سایت شما راه اندازی می شود. کلود فلر نیز از طریق DNS راه اندازی خواهد شد و کلود فلر از ما می خواهد که DNS وب سایت خود را به سرور های خودش وصل کنید.

کلودفلر

Cloudflare برای بهینه سازی سرعت صفحات وب سایت شما و جلوگیری از ربات های مخرب، حمله ها، قطعی سایت و … بهتر است. Max CDN برای افزایش سرعت و بازدید تمام جهان از وب سایت شما بهتر است.

معایب و مشکلات کلود فلر

کاربرانی که Cloudflare را استفاده کرده اند، گزارش کرده اند که تفاوت قابل توجهی در بارگذاری صفحات مشاهده نکرده اند. همچنین بسیاری شکایت کرده اند که Cloudflare برخی از بازدید کنندگان قانونی را برای دسترسی به وب سایت خود بلاک می کنند و این یک تجربه بد برای کسانی می شود که ممکن است برای اولین بار از این وب سایت دیدن می کنند و ممکن است هرگز دیگر به آن مراجعه نکنند.

آموزش اضافه کردنCloudflare به سایت وردپرس

قبل از راه اندازی Cloudflare به منظور بهبود سرعت وب سایت، مطمئن شوید که سرور سایت شما آهسته نیست. اگر شما فکر می کنید که سرور شما آهسته است و مناسب نیست پس در قدم اول باید آن راتعویض کرده  و سرور های ارائه دهنده وردپرس منتقل کنید.

3

برای راه اندازی Cloudflare شما اول باید در وب سایت آن ثبت نام کنید. سپس به سایت cloudflare.com رفته و بر روی لینک ثبت نام کلیک کنید.

4

درادامه اطلاعات مورد نیاز را برای ثبت نام وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه create account now کلیک کنید.در قسمت add a website آدرس وب سایت خود را وارد کنید.

در این قسمت Cloudflare قصد اسکن سایت شما را دارد تا DNS های شما شناخته شوند. این کار در حدود 60 ثانیه طول می کشد و در طول این زمان یک ویدئو ی اطلاعاتی در مورد Cloudflare برای شما نمایش داده خواهد شد که به شما طریقه راه اندازی برنامه را آموزش می دهد.

5

پس از اسکن وب سایت شما، Cloudflare یک لیست از تمام DNS ها و رکورد های ثبت شده را به شما نشان می دهد. در عکس زیر مشاهده می کنید که افزونه از شما ثبت DSN و دامنه را می خواهد. در صورتی که تمایل دارید DNS ها از طریق Cloudflare  انتقال پیدا کنند بر روی آیکون نارنجی رنگ کلیک کنید.رنگ خاکستری نیز DNS هایی هستند کهCloudflare را دور زدند. شما باید مطمئن شوید که دامنه و زیر دامنه اصلی بر روی کلودفلر فعال هستند.

6

Cloudflare همچنین FTPو SSHرا در دامنه شما اضافه خواهد کرد.اگر دامنه شما برای اتصال از FTPو SSH استفاده کند، نام آنها به این شکل خواهد بود. برای FTP به شکل ftp.yourdomain.com و برای SSH به صورت ssh.yourdomain.com خواهد بود.

در مرحله choose plan ما پلن رایگان را انتخاب می کنیم.سپس بر روی دکمه ادامه کلیک می کنیم.

تغییر نام سرور ها به کلود فلر

نکته: تغییر نام سرور ها ممکن است زمان زیادی طول بکشد و به همین دلیل ممکن است وب سایت شما برای برخی از کاربران غیر فعال به نظر برسد.

برای تغییر نام سرور در دامنه خود نیاز به حساب کاربری هاست خود دارید.بسیاری از هاست ها دارای پنل مدیریتی هستند که باید تنظیمات را از این قسمت انجام دهید.

7

در مرحله آخر به شما دو DNS از طرف سایت Cloudflare ارائه می شود که باید آنها را به جای DNS های دامنه ای که بهCloudflare معرفی کرده اید قرار دهید یا در واقع DNS جدید Cloudflare را با DNS های قبلی جایگزین کنید و پس از آن روی دکمه ادامه کلیک کنید.در نهایت پس از بروز شدن DNS های دامنه، شما به سرور Cloudflare متصل می شوید.

روش دیگر برای مقابله با DDOS که ساده ترین راه و می توان گفت سریع ترین راه است بلاک کردن آی پی ای است که از طرف آن حمله انجام شده است. تصویر زیر را مشاهده کنید:

آمار بازدید در این سایت کاملا نمایانگر این مسئله است که سایت زیر حمله دی داس قرار گرفته است.چون بازدید 30 هزارتایی آن هم برای 18 بازدید کننده مسئله ای طبیعی نیست.اما راه چاره چیست؟

8

ابتدا باید ببینیم این بازدید های جعلی یا بهتر است بگوییم حملات از چه آی پی صورت گرفته است.برای این کار از قابلیتی که در افزونه آمار وردپرس قرار گرفته است استفاده می کنیم.

9

همانطور که مشاهده می کنید بیشتر حمله ها از یک آی پی صورت گرفته است. پس تنها با مسدود کردن این آی پی مشکل به صورت موقت حل خواهد شد. برای مسدود کردن آی پی افزونه های مختلفی در وردپرس وجود دارد. اما پیشنهاد می کنم از خود هاست این کار را انجام دهید.ابتدا وارد محیط سی پنل شوید و از قسمت  security روی گزینه IP Blocker  کلیک کنید.

10

در صفحه باز شده کافیست آدرس آی پی ای را که به دست آورده اید را در کادر وارد و ثبت کنید.آن آی پی برای همیشه در لیست بلاک سایت شما قرار می گیرد و حمله متوقف می شود.

https://bashgahwp.com

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link