4 راه برای جلوگیری از سرقت تصویر در وردپرس

سرقت تصویر در وردپرس مشکل رایجی است که عکاسان با  آن به طور منظم رو به رو هستند. به تازگی یکی از خوانندگان ما پرسیده است: آیا راهی برای جلوگیری از سرقت تصویر در وردپرس وجود دارد.؟ در این مقاله، ما 4 راه برای جلوگیری از سرقت تصویر در وب سایت های وردپرس به اشتراک می گذاریم.

درباره ی دزدی عکس و کپی رایت، قوانین کپی رایت جهانی، در همه جای دنیا قابل استفاده اند.سازنده ی اصلی دارنده ی حق کپی کار خلاقانه ای دارد.حتی اگر این موضوع را در وبسایتشان عنوان نکنند،باید در نظر داشت که محتوای مربوطه مشمول قانون کپی رایت میشوند.این مساله شامل عکس،متن،ویدئو،یا هر نوع محتوایی میشود که در وب موجود است.مشکل این است که عکسها و فیلم ها را میتوان آسان کپی کرد.خیلی از مردم فکر میکنند که اگر عکسی را بدزدند و در وبسایتشان استفاده کنند، کسی متوجه نمیشود.

تصویر

اینکار نه تنها غیر قانونی، بلکه غیر اخلاقی نیز است.جاهای بسیاری وجود دارد که میتوانید به آسانی عکس های عمومی پیدا کنید.ممکن است با دیدن اینکه مردم کار شما را در پروژه ی خودشان استفاده میکنند به خود ببالید اما گاهی این مساله میتواند آزار دهنده و بی احترامی به حقوقتان باشد.هیچ راهی وجود ندارد که بتوان به طور کامل جلوی دزدی عکس را گرفت اما،راه های بسیاری برای دلسرد کردن یک دزد عکس و مانع شدن در یک سایت وردپرس وجود دارد.

چهار راه برای محافظت از عکسهایتان در یک سایت وردپرس وجود دارد.

1.غیر فعال کردن کلیک راست

دزدیدن عکس ها در یک وبسایت آسان است چون کاربر میتواند خیلی راحت راست کلیک کرده و گزینه ی save image as را انتخاب کرده و دانلودشان کند.شما میتوانید راست کلیک را در وبسایتتان غیرفعال کرده و دزدی را برای کاربران معمولیتان سخت تر کنید.

در اینجا دو افزونه وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کرده تا کلیک راست را در وردپرس غیر فعال کنید.

گالری envira

Envira gallery بهترین افزونه  ورد پرس بازار است.جدا از کمک کردن به شما در ساخت گالری های عکس زیبا،envira با ویژگی های بسیار زیاد دیگری هم همراه است.یکی از این ویژگی ها محافظت عکس است.خیلی ساده به envira gallery=setting رفته و روی زبانه ی addons کلیک کنید.پایین رفته و  تیک محافظت را جاگذاری کرده و سپس نصبش کرده و فعالش کنید.

حالا یک گالری تصویر جدید با Envira گالری ایجاد کنید. اگر این اولین بار شماست، پس  ببینید چگونه به راحتی میتوان  گالری های تصویر پاسخگو در وردپرس با Envira گالری ایجاد کنید.

هنگام ایجاد گالری خود ، بر روی زبانه متفرقه کلیک کنید و به سمت پایین حرکت کنید. گزینه ای برای فعال کردن حفاظت تصویر پیدا  می کنید. این گزینه  را تیک بزنید و گالری خود را ایمن کنید.

شما هم اکنون می توانید این گالری تصویر را در هر نقطه بر روی سایت وردپرس خود اضافه کنید به طور خودکار غیر فعال کردن آن  با کلیک راست بر روی تصاویرامکان پذیر است.

این افزونه ساده رایگان است و کلیک راست بر روی سایت وردپرس شما را غیر فعال می کند. حرکت نزولی استفاده از این افزونه این است  کلیک راست روی کل صفحه را غیر فعال میکند.

اگر شما از یک افزونه slider  یا lightbox استفاده می کنید، این افزونه روی آن به خوبی کار نخواهد کرد.

2.استفاده از علامت واتر مارک در تصاویر وردپرس شما

واتر مارک به نظر می رسد کار بزرگ برای بسیاری از وب سایت های عکاسی انجام داده است. سمت پایین واضح نشان میدهد که عکس و یا تصاویر ممکن است بهترین به نظر نرسند.

با این حال، شما می توانید واتر مارک را به صورت سلیقه ای اضافه کنید. هدف این است درخواست تجدید نظر زیبایی شناسی از تصاویر خود در حالی که مردم هنوز از سرقت آنها دلسرد هستند حفظ شود.

روش 1: استفاده از Envira گالری

باز هم، ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که Envira بهترین دوست عکاس است. همچنین با یک افزونه واترمارکت هم می آید. شما حداقل به یک مجوز نقره Envira گالری نیاز تا دارید به استفاده از این افزونه بپردازید.
Envira گالری به سادگی نصب و فعال خواهد شد، پس از فعال سازی، شما نیاز به بازدید Envira گالری »تنظیمات و کلیک بر روی زبانه افزونه هستید. محل افزونه واتر مارکت را تعیین کنید، و سپس نصب و فعال کنید.

حالا وقتی با ایجاد یک گالری یا ویرایش یک گالری موجود، شما تب واتر مارکت جدید را در تنظیمات گالری اطلاع می دهید.

روش 2: استفاده آسان از افزونه واترمارک

گزینه دیگر  استفاده از افزونه آسان واتر مارکت است. به سادگی افزونه آسان واتر مارکت را  نصب و فعال سازی  کنید پس از فعال سازی، به تنظیمات صفحه آسان واتر مارکت برای پیکربندی تنظیمات افزونه بروید.

غیر فعال کردن Hotlinking برای تصاویر در وردپرس

یکی دیگر از راه های متداول برای سرقت تصویر از وب سایت بارگذاری آنها را از منبع اصلی است. تصویر از سرورهای شما بارگذاری خواهد شد و در وب سایت های شخص ثالث بدون اجازه شما نمایش داده می شود.

این نیز  بار سرور شما و استفاده از پهنای باند را افزایش میدهد. این عکس نشان میدهد که چگونه شما می توانید Hotlinking را  از تصاویر سایت وردپرس خود غیر فعال کنید.

نگران نباشید، این کد را به فایل htaccess در دایرکتوری ریشه سایت وردپرس خود اضافه کنید.

فراموش نکنید که به جای wpbeginner.com نام دامنه خود را بنویسید.

این بلوک های کد Hotlinking  هنوز اجازه می دهد تا تصاویر را در نتایج جستجو و در وب سایت شما مشاهده شود.

نمی توانید فایل .htaccess را پیدا کند؟ در مورد چگونگی پیدا کردن فایل htaccess در وردپرس به آموزش ما مراجعه کنید.

3.اضافه کردن کپی رایت بر روی سایت وردپرس شما

اضافه کردن یک اعلان کپی رایت به وب سایت شما همچنین می توانید از سرقت تصاویر جلوگیری کند. شما می توانید به سادگی با اضافه کردن اعلان کپی رایت به فایل بالا و پایین صفحه تم خود ،در متن ساده یا HTML مثل این اقدام کنید:
حرکت نزولی این است که شما باید هر سال برای ویرایش این کد یک روش بهتر برای اضافه کردن یک اعلان کپی رایت پویا در وردپرس پیدا کنید. نگران نباشید، این کد را به فایل functions.php پوسته خود و یا یک افزونه مخصوص سایت اضافه کنید.
این کد را از تاریخ اولین ارسال تان که در وبلاگ تان منتشر شده و آخرین تاریخ هر چیزی که منتشر شده است را در بر میگیرد. پس از آن اعلان کپی رایت پویایی را خروجی میدهد.

شما نیاز به اضافه کردن کوتاه شده (حق مؤلف) به هر پست دارید، صفحه یا ویجت متن را در سایت خود اضافه کنید تا به نمایش اعلان کپی رایت بپردازد. شما همچنین می توانید این کد را در بالا و پایین صفحه تم خود نیز استفاده کنید.

https://www.bashgahwp.com

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link