ایجاد گالری تصاویرحرفه ای با افزونه NextGen-Gallery

در مقاله های قبلی طریقه ایجاد گالری تصاویر در وردپرس را آموزش دادیم.همانطور که وعده دادیم در این مقاله یکی از افزونه های محبوب برای ایجاد گالری تصاویر در وردپرس را آموزش خواهیم داد.

 این افزونه NextGen-Galleryاست.

فایل این افزونه در لینک بالا موجود است.می توانید به راحتی آن را دانلود کرده و وارد وردپرس نمایید.سپس مانند تمام افزونه های دیگر آن را فعال کنید تا آماده به کار شود.

متاسفانه این افزونه فارسی نیست اما طریقه کار با آن را قدم به قدم و به طور کامل در ادامه توضیح داده ایم.

پس از فعال سازی افزونه نام آن به همراه یک مربع سبز در پیشخوان نمایش داده می شود.

گالری

حال کلیک ماوس را بر روی گزینه گالری نگه دارید.روی گزینه Add Gallery  کلیک کنید.با صفحه زیر روبرو می شوید.

گالری

در این قسمت هم می توانید از گالری های آماده کتابخانه وردپرس استفاده نمایید و هم می توانید یک گالری جدید بسازید.در صورت انتخاب گالری موجود، نام گالری را وارد کرده و در غیر این صورت یک نام جدید وارد کنید و گزینه create gallery را بزنید.سپس فایل های خود را از رایانه و یا هر جای دیگر انتخاب کرده و انتقال فایل را بزنید تا فایل های جدید بارگذاری شوند. پیغامی مبتنی بر موفقیت آمیز بودن بارگذاری برای شما ارسال خواهد شد.

حال روی گزینه manage gallery  کلیک کرده تا بتوانید تنظیمات مربوط به گالری جدید را انجام دهید.با صفحه زیر روبرو می شوید.طبق توضیحات موجود در تصویر می توانید تظیمات لازم را انجام دهید.در تصویر بعدی نیز تنظیمات توضیح داده شده است.پس از اتمام کار تغییرات را ذخیره کرده و دکمه Apply  را بزنید تا گالری وارد مجموعه شود.

گالری

گالری

گالری

حال می توانید برای نمایش تصاویر گالری از یک برگه جدید در وردپرس استفاده نمایید.بنابراین وارد قسمت برگه ها شده و یک برگه جدید اضافه می نمایید.طبق تصویر زیر نماد گالری در بالای ویرایشگر اضافه شده است.اگر روی آن کلیک کنید صفحه دیگری باز می شود که تب های مشابه با پیشخوان دارد. که داخل تصویر مشاهده می نمایید.

گالری

در این قسمت طریقه نمایش گالری را می توانید انتخاب کنید.

گالری

گزینه manage gallery که توضیح داده شد.در قسمت manage albums میتوانید چیدمان آلبوم ها را تغییر داده و یا آنها را حذف و اضافه کنید.

گالری

در قسمت manage tags نیز میتوانید خیلی راحت تگ های تمام تصاویر را تغییر دهید و ویرایش کنید.

گالری

 

 

گالری

سپس انتشار را بزنید. در برگه جدید گالری را به سبک نمایشی که انتخاب کرده اید مشاهده خواهید کرد.به همین راحتی.حال شما ابزاری برای گالری تصاویر دارید که تنظیمات بسیاری را بر روی آلبوهای تصاویرتان نمایش می دهد.در دو تصویر زیر، دو حالت نمایش گالری که من ایجاد کرده ام می بینید.اولی به صورت اسلاید شو نمایش داده می شود.دومی به صورت تصاویر ساکن.

گالری

گالری

 

امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link