۹ افزونه جستجوی پیشرفته در وردپرس

وجود یک موتور جستجوی قوی در هر وب سایتی یک نوع مزیت محسوب می شود و اگر در سایتی وجود نداشته باشد، کاربران احساس رضایت خود را به مرور زمان از دست خواهند داد.

احتمالا” در برخی سایت‌ها دیده‌اید  برای اینکه کاربران از رابط کاربری بهتری برخوردار باشند یک جستوگر حرفه‌ای و پیشرفته در سایت تعبیه شده است که بر اساس تابع‌های مختلف نتیجه جستجوی دقیق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در واقع بدین وسیله کاربر می‌تواند براحتی و با بکارگیری فیلترهای مختلف دلخواهش به دقیق ترین نتیجه مورد نظرش برسد.

این مورد در سایت‌هایی که دارای مطالب زیاد و همچنین تخصصی هستند بیشتر دیده می‌شود، مثلا یک سایت مرجع اطلاعات موبایل، ممکن است تابع‌ها و فیلترهای مختلفی را مثل کمپانی سازنده، سیستم عامل، قدرت پردازشگر و… در نظر بگیرد تا کاربر براحتی با اعمال فیلترهای موجود به نتیجه دلخواهش برسد.

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از موتورهای جستجوگر خوبی استفاده می شود که امروز تصمیم داریم بهترین افزونه های جستجوی پیشرفته را به شما معرفی کنیم.

۱.   SearchWP

67

SearchWP یک افزونه ی جستجوی سفارشی در وردپرس می باشد. استفاده از این افزونه بسیار راحت بوده و نتایج جستجو نیز دقیق می باشد.در این افزونه امکان جست وجوی عنوان مطالب، کلمات کلیدی به کاربرده شده در مطلب و حتی نظرات کاربران نیز وجود دارد.

می توانید با تغییر الگوریتم افزونه، نحوه نمایش نتایج را بر اساس اهمیت شان کنترل کنید.بعد از نصب این افزونه، افزونه به سرعت مطالب سایت را ایندکس می کند.

۲.  Ajax WP Query Search Filter

234

اگر شما با استفاده از دسته بندی، برچسب یا هر طبقه بندی دیگر محتوا و پست هایتان را مرتب کرده اید این افزونه ی جستجو، کمک بزرگی می کند تا نتایج جستجو برای شما محدودتر شود.

اگر می خواهید جستجوگر خود را به دسته ها و بخش هایی محدود کنید و با این محدودیت به کاربر امکان جستجوی بهتر و موفق را دهید می توانید از افزونه ی “Ajax WP Query Search Filter” استفاده نمایید.

۳. Swiftype Search

235

افزونه Swiftype Search هم مثل افزونه قبلی، با دو ورژن رایگان و پرمیوم ارائه می شود که می تواند جایگزین خوبی برای فرم پیش فرض وردپرس باشد.

مهم ترین علتی که باعث می شود ما استفاده از چنین فرم هایی را به جای فرم پیش فرض وردپرس پیشنهاد کنیم، سرعت بالای این فرم ها در جست و جو بین مطالب سایت می باشد. این افزونه جست وجوی هر یک از کاربران را ذخیره می کند و در جست وجوهای بعدی تاریخچه ای را به آن ها نشان داده و پیشنهاد می کند.

۴. Google Custom Search for WordPress

145

وقتی صحبت از موتور جستجو می شود بدون شک گوگل از همه بالاتر است.شما می توانید با این افزونه موتور جستجوی گوگل سفارشی در سایت تان ایجاد کنید.

۵. Search by Category

256

جست وجو بر اساس دسته بندی های موجود در سایت یک قابلیت جداگانه می باشد که می تواند به جست وجوی پیش فرض وردپرس افزوده شود.

بعد از نصب افزونه، یک منوی کشویی به جست وجوی سایت تان اضافه می شود که کاربران می توانند با استفاده از آن، به راحتی بین دسته بندی های دلخواهشان سرچ کنند.

در تنظیمات افزونه می توانید کاربران را به یک دسته بندی خاص محدود کنید و یا این که تمام دسته بندی های سایت را در اختیارشان قرار دهید. می توانید این منوی کشویی را به صورت جداگانه داخل ساید بار سایت تان قرار دهید.

۶. Highlight Search Terms

788

این افزونه، با های لایت کردن و مشخص کردن آن کلمه ای که توسط کاربر جست وجو شده، علاوه بر این که  به خود کاربر کمک بیشتری می کند تا به هدفش نزدیک شود و بتواند  آن قسمت از مطلب که دلخواه او است را ساده تر پیدا کند، سبب می شود که جست وجو نیز دقیق تر رخ بدهد.

۷. Create an Advanced Search Form For Custom Post Types

478

این افزونه به شما اجازه ی ایجاد انواع مختلف محتوا در سایت تان را می دهد. برای مثال در WPBeginner انواع مختلف پست سفارشی برای بخش تخفیف ایجاد شده است. بسیاری از سایت های وردپرس انواع پست سفارشی برای محصولات و… دارند.

با این حال به طور پیش فرض جستجو در وردپرس خیلی خوب نیست.آیا این خوب نیست که کاربران یک فرم جستجو داشته باشند و مشخص کنند چه نوع پستی می خواهند  جستجو کنند و نتایج را محدود کنند.این افزونه این قابلیت را برای سایت تان فراهم می کند.

۸. Simply Exclude

589

گاهی اوقات شما تمایل دارید برخی مطالب و نوشته ها را در جستجو حذف کنید در این جا اگر از موتورهای جستجوی معمولی استفاده کنید قادر به انجام چنین کاری نخواهید بود. اما با این افزونه می توانید این کار را انجام دهید.

۹.Add Voice Search in WordPress

459

یکی دیگر از روش های جستجو، جستجوی صوتی است که امروزه به عنوان جستجوی هوشمند از آن نام برده می شود. این نوع جستجو به راحتی و فقط با کلیک بر روی آیکون بلندگو می تواند صدای شما را بشنود و موردی را که می گویید جستجو نماید.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link