آموزش مدیریت صفحات وردپرس با افزونهNested Pages

سلام به همراهان همیشگی سایت باشگاه وردپرس

آیا شما از صفحات در وردپرس استفاده کردید؟ اگر جواب شما مثبت است پس حتماً می دانید  مدیریت صفحات زیاد در سایت ها کار خسته کننده ای است.

همه‌ی افرادی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می کنند با برگه‌ها آشنایی دارند و با آن‌ها کار کرده‌اند.

در بخش برگه‌ها می‌توان عناوینی را وارد کرد و به عنوان فهرست در سایت وردپرسی استفاده کرد و یا کد‌های کوتاه شده را با گذاشتن در برگه‌ها فراخوانی نمود.

در حالت عادی بخش برگه‌ها دقیقاً ساختاری مشابه قسمت نوشته‌ها دارد، با این تفاوت که دسته‌ای برای آن مشخص نخواهد شد و خود آنها به صورت مستقیم، در بخش هایی از سایت مانند منوها در نظر گرفته می‌شوند.

رابط کاربری پیش فرض وردپرس اجازه نمی دهد که شما به راحتی  صفحات خود را مرتب کنید.

امروز می خواهیم کمی تنظیمات برگه‌ها را تغییر داده و به نوعی مدیریتی کامل برای برگه‌ها در نظر بگیریم به همین دلیل افزونه  Nested Pages را برای مدیریت صفحات وردپرس به شما معرفی کنیم.

این پلاگین یک محیط خوب رابط کاربری با  drag and drop یا کشیدن و رها کردن ماوس برای مدیران، جهت ویرایش سریع  مدیریت صفحه ها  را فراهم می کند. این افزونه هم برای پست ها  و هم برای صفحات قابل استفاده می باشد .

چرا شما می توانید از Nested Pages استفاده کنید؟

23

امکانات زیر که در افزونه Nested Pages وجو دارند باعث شده است تا بسیاری از مدیران وب سایت های وردپرسی از آن استفاده کنند.این امکانات عبارتنداز :

  • یک رابط کاربری ساده و مدیریت صفحات با استفاده از  ساختار drag and drop که شما می توانید صفحات را سفارشی سازی کرده  و آن ها را مرتب کنید.
  • به طور خودکار یک منوی وردپرسی که مطابق با ساختار صفحات شماست می سازد
  • افزایش قابلیت ویرایش سریع را فراهم می کند.
  • یک ساختار درختی  قابل ویرایش و مرتب سازی برای صفحات شما می افزاید
  • یک راه سریع برای افزودن چند صفحه و پست ها می باشد.
  • کار کردن روی دستگاه های لمسی را آسان می کند.
چگونه از  افزونه Nested Pages برای مدیریت صفحات وردپرس استفاده کنید؟

اولین کاری که شما باید انجام دهید  نصب و فعال سازی این افزونه می باشد. برای دانلود افزونه اینجا کلیک کنید.

افزونه را به داخل پوشه ی افزونه ها آپلود کنید.

افزونه را از منوی افزونه ها فعال کنید.

روی Pages Menu کلیک کنید تا صفحات سفارشی را ایجاد کنید.

123

شما می توانید به راحتی با کشیدن و رها کردن صفحات را مدیریت کنید. همچنین زیرصفحات(child) را با کشیدن زیر صفحه ای اصلی موردنظرتان ایجاد کنید و یا صفحات جدیدی ایجاد کنید.

124

برخلاف افزونه های مدیریت صفحات دیگر افزونه Nested Pages به شما امکان می دهد تا دکمه ی ویرایش سریع دست پیدا کنید.

125

ایجاد Navigation Menus با افزونه ی Nested Pages

بسیاری از سایت های وردپرس از صفحات به عنوان ساختار اصلی سایت  استفاده می کنند و آن را به Navigation Menus اضافه می کنند.

تاکنون فرآیند مورد نظرنیازمند چندگام بود؛ اول صفحات ایجاد کنید سپس منو را ایجاد کنید و بعد از آن همه ی صفحات را  در طول مرتب کردن به منو اضافه کنید.

این افزونه تمام مراحل را آسان تر نموده، بعد از این که صفحات را مرتب کردید می توانید به راحتی گزینه ی  Sync Menu را تیک بزنید. این تکرار ساختارصفحات تان را به  Navigation Menus اضافه می کند.

126

در ادامه روی آیکن add link کلیک کنید پنجره ی پاپ آپی باز می شود. در پنجره ی باز شده می توانید navigation label و URL برای لینک مورد نظر را وارد کنید. سپس بر روی دکمه یsave link کلیک کنید.

127

اضافه کردن صفحات چندگانه با Nested Pages

یکی دیگر از ویژگی های افزونه ی Nested Pages توانایی سریع ایجاد صفحات متعدد تنها با یک بار می باشد. این قابلیت بسیار مفید بوده ومی توانید شروع به ایجاد صفحات چندگانه با کلیک روی  دکمه ی Add multiple نمایید.

128بعد از اینکه روی دکمه ی Add multiple کلیک کردید پنجره ی پاپ آپی باز می شود که می توانید عنوان ، وضعیت ، نویسنده  و قالب آرایه را انتخاب نمایید.

مطابق شکل زیر بر روی آیکن + کلیک کنید تا صفحه ی جدیدی باز شود. این فرآیند را می توانید برای تمام صفحات انجام دهید و بعد از هر بار روی دکمه add کلیک کنید.

129توجه :

صفحاتی که شما ایجاد می کنید خالی است و شما باید آن ها را به صورت جداگانه ویرایش کنید. همچنین شما نمی توانید صفحه اصلی(مادر) یا صفحه ی فرزند  از صفحه ی پاپ آپ چندگانه ایجاد کنید.

فعال کردن Nested Pages برای دیگر انواع پست ها

شما می توانید nested pages را بطور پیش فرض برای هر پستی فعال کنید. به سادگی به قسمت تنظیمات افزونه ی nested pages و سپس به تب  post types رفته و بعد این افزونه را برای هر پست در وردپرس که می خواهید تیک زده و فعال کنید.

130

امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را با افزونه ی nested pages آشنا کند چونکه این افزونه،افزونه ی برتری نسبت به سایر افزونه ها برای مدیریت صفحات می باشد.این آموزش  به زبان ساده برای شما دوستداران وردپرسی گفته شده است.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link