پلاگین های امنیتی پرکاربرد در وردپرس

امروزه طراحان وب بیشتر از پیش تمایل به استفاده از ابزار های از پیش طراحی شده و یا قالب های آماده دارند.برخی از ابزارهای مورد استفاده وردپرس رایگان بوده و برخی دیگر با پرداخت هزینه همراه می باشند.

در واقع تعداد کسانی که برای اهداف خاصی، قالب های خاصی ایجاد می کنند انگشت شمار می باشند.

با توجه به استفاده روزافزون از قالب ها و افزونه های از پیش طراحی شده، امکان مخفی شدن کد های آلوده، backdoor ها، حفره های امنیتی و در نتیجه آن هک شدن سایت شما دور از انتظار نمی باشد.همچنین گاهی اوقات نیز پیوند هایی (backlinks ) به آدرس های مورد نظر نفوذگرها در لابه لای کدهای اصلی سایت قرار داده می شود؛ این در حالی است که کاربران عادی ممکن است هیچ گاه از وجود چنین کدهای مخربی در سایت با خبر نشوند.

لذا با توجه به این که نفوذگر ها همواره در صدد یافتن راه های نفوذ به سایت های مختلف هستند، وب سایت شما نیاز به ایجاد دیوار های امنیتی در مقابل چنین حملاتی داشته و می بایست نسبت به ایمن نمودن هر چه بیشتر سایت خود اقدام نمایید.

با توجه به موارد بالا و نیاز مبرم به ایمن نمودن سایت ها، استفاده از پلاگینی های امنیتی از حیاتی ترین نیاز های هر وب سایت وردپرس می باشد؛ لذا در اینجا به معرفی اجمالی بهترین افزونه های امنیتی در وردپرس می پردازیم.

برخی از مشهورترین و قدرتمندترین پلاگین های امنیتی وردپرس به شرح زیر می باشند:

1.افزونه TAC  یا   theme authenticity checker

این افزونه یک افزونه امنیتی وردپرس بوده که جهت اسکن نمودن فایل های اصلی قالب وردپرس به کار رفته و کلیه کد های مخرب موجود در قالب های نصب شده روی وردپرس را مشخص می نمایند.این کدهای مخرب شامل لینک های پایین صفحات وب و کد های base64 می باشند.پس از شناسایی کدهای مخرب، نام قالب و مسیر فایل مربوطه به همراه شماره خط کد مخرب و قسمتی از آن نمایش داده می شود که به راحتی می توان آن را آنالیز و حذف نمود.

2.افزونه Expolit Scanner

پلاگین امنیتی Expolit Scanner جهت اسکن کردن کلیه فایل ها و دیتابیس سایت مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است هر چیز مشکوکی را روی سایت شما شناسایی نموده و نمایش دهد.هنگام استفاده از افزونه Expolit Scanner توجه نمایید که این پلاگین امنیتی وردپرس، از حمله نفوذگر ها به سایت شما جلوگیری نمی کند، همچنین فایل های مخرب را نیز حذف نمی نماید بلکه تنها به مدیر سایت جهت شناسایی و تشخیص فایل های آلوده کمک می کند و سپس ادمین می بایست نسبت به حذف فایل های آلوده به صورت دستی اقدام نماید.

3.افزونه Sucuri security

افزونه Sucuri یکی از مشهورترین افزونه های امنیتی وردپرس جهت اسکن بدافزارها می باشد.مهم ترین ویژگی های پلاگین Sucuri ، مانیتور نمودن کلیه فایل های آپلود شده در وردپرس، مانیتورینگ بلک لیست ها، هشدار های امنیتی و غیره می باشد.حتی شما می توانید از نسخه رایگان و دسترسی از راه دور  (remote malware scanning)افزونه امنیتی Sucuri جهت اسکن بدافزار ها نیز استفاده کنید.همچنین این افزونه شامل افزونه فایروال قدرتمندی نیز می باشد که با تهیه و استفاده از آن می توانید سایت خود را در مقابل حملات هکر ها ایمن تر نمایید.

4.افزونه Anti-malware

افزونه امنیتی Anti-malware قادر است ویروس ها، تهدید ها و سایر فعالیت های مخرب را روی سایت های وردپرس شناسایی نموده و آنها را حذف نماید.از جمله برخی از قابلیت های مهم آن ، امکان سفارشی سازی اسکن، اسکن کامل سایت، اسکن سریع، حذف خودکار تهدید های امنیتی روی سایت وردپرس و غیره می باشد.

5.WP antivirus site protection

افزونه  WP antivirus site protection از دیگر افزونه های امنیتی جهت اسکن قالب های وردپرس و تمامی فایل های آپلود شده روس سایت می باشد.

مهم ترین قابلیت این پلاگین، امکان اسکن تک تک فایل های آپلود شده، به روز رسانی مرتب پایگاه داده های ویروسی، حذف کلیه بدافزارها، ارسال هشدارها و پیغام های امنیتی توسط ایمیل و غیره می باشد.

6.افزونه Antivirus for word press

افزونه Antivirus for word press یکی از افزونه های محافظتی وردپرس بسیار راحت وساده می باشد و برای اسکن نمودن قالب های نصب شده وردپرس و یافتن کدهای مخرب مناسب می باشد.با استفاده از این افزونه، در پنل ادمین وردپرس هشدار های مربوط به کدهای مخرب نمایش داده می شوند.همچینین افزونه Antivirus for word press به صورت روزانه قالب ها را اسکن نموده و در صورت یافتن موارد مشکوک آن را به ادمین سایت ایمیل خواهد کرد.همچنین امکان قرار دادن سایت شما در لیست سفید نیز فراهم می شود.

7.افزونه quttera web malware scanner

افزونه امنیتی quttera web malware scanner جهت اسکن وب سایت در مقابل حملات تزریق کدهای مخرب، ویروس ها، کرم ها، بدافزار ها، تروجان ها و غیره مورد استفاه قرارمی گیرد.

همچنین افزونه quttera web malware scanner ویژگی های خوبی نظیر موارد زیر را نیز در اختیار ادمین سایت قرار می دهد:

اسکن و شناسایی بدافزارهای ناشناخته

وضعیت بلک لیست ها

شامل موتور های اسکن با هوش مصنوعی

شناسایی لینک های خارجی و غیره

8.افزونه Wordfence

از دیگر افزونه های امنیتی ، افزونه Word fence می باشد.در واقع این افزونه نقش دفاعی در مقابل تهدیدات سایبری دارد.

افزونه Wordfence قابلیت های بسیار خوبی را جهت حفاظت آنی و بی درنگ در مقابل حملات شناخته شده، اسکن backdoors های شناخته شده و نیز مسدود نمودن کلیه شبکه های مخرب را در صورت شناسایی آن ها، ارائه می دهد.

9.افزونه Wemaho

افزونه Wemaho از دیگر افزونه های قدرتمند وردپرس جهت شناسایی کد های مخرب در فایل ها و قالب های وردپرس است.

با استفاده از افزونه Wemaho شما قادر خواهید بود فایل هایی که تغییر یافته اند را مانیتور نموده و همچنین امکان زمان بندی سایت جهت اسکن با این افزونه میسر می شود. نتایج اسکن برای ادمین سایت ایمیل خواهد شد.

10.افزونه Scan security 6

افزونه امنیت دیگیر که امکانات متعددی نظیر اسکن سایت، تهیه نسخه پشتیبان اتوماتیک، دیوار آتش دینامیکی، آنالیز زنده سایت و غیره را فراهم می کند.

بر خلاف افزونه های امنیتی دیگر، این افزونه از الگوریتم های پیچیده ای جهت شناسایی و برطرف نمودن مشکلات امنیتی سایت استفاده می کند.

11.افزونه Centrora

افزونه Centrora از دیگر افزونه های مشهور و قدرتمند سیتم مدیریت محتوای وردپرس می باشد.از مزایای این افزونه این است که می تواند از حملات احتمالی و هک شدن سایت وردپرس جلوگیری نماید. با استفاده از افزونه Centrora امکان شناسایی و کشف کدهای مخرب مخفی شده، تزریق دیتابیس، تهدیدات امنیتی، اسپم ها و یا هر نوع آسیب پذیری دیگر فراهم می شود.

همچنین امکان ارسال هشدار های امنیتی به ادمین سایت توسط ایمیل را نیز داراست و شامل ابزارهای مفید دیگری نظیر آنتی اسپم ها و مدیریت IP نیز می باشد.

 

https://bashgahwp.com/

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link