12- نصب افزونه گالری

کاربران وردپرسی عزیز تا این مرحله از آموزش ، نحوه ساخت  برگه ها و نوشته ها، همچنین کار با دو افزونه کاربردی Parsi Date و Google Map را فرا گرفتید.

برای ایجادکردن گالری تصاویر در سایت وردپرسی خود به افزونه جدیدی نیاز خواهید داشت که در ادامه آموزش نحوه ساخت این گالری تصاویر با افزونه گالری را آموزش خواهیم داد.

 

ساخت گالری عکس در یک صفحه

برای ایجاد کردن گالری از تصاویر در وردپرس باید مطابق شکل زیر از بخش پیشخوان وارد منوی افزونه ها –> افزودن شده  و درکادر جستجو افزونه Gallery را جستجو کرده سپس لیستی از افزونه های مرتبط لیست می شود که باید روی یکی از افزونه های یافته شده با نام افزونه Gallery که سازگار با نسخه وردپرس ما می باشد کلیک کنیم و بعد دکمه نصب را فشرده و افزونه مورد نظر را فعال کنیم.

 

plugingallery

 

بعد از فعال سازی افزونه مورد نظر ، مطابق تصویر زیر در منوی پیشخوان آیتم جدیدی بنام Photo Gallery   اضافه می شود در این صورت  روی Add Galleries/images کلیک کرده (عدد1)  –> Add New را انتخاب کرده که صفحه ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود؛ صفحه مذکور مشابه صفحه نوشته ها می باشد  با این تفاوت که در صفحه نوشته ها اگر عکسی را در محیط ویرایشگر قرار دهیم مشابه صفحه نوشته و گالری که در مبحث قبلی آموزش دادیم نشان داده می شود یعنی از ویژگی پلاگین پیروی نمی کند؛ حال در صفحه بازشده در بخش name (عدد2) نامی را وارد کرده و در پایین صفحه روی add images (عدد3)کلیک کرده و عکس ها ی مورد نظر را بارگذاری می کنیم، سپس عکس های انتخاب شده را با کلیک به روی Add Selected Images to gallery به گالری اضافه نموده  و دکمه Save را کلیک  می کنیم .

plugingallery1

 

 برای اعمال کردن تغییراتی روی عکس ها مشابه تصویر زیر از منوی Photo Gallery  (عدد1) روی Option (عدد2) رفته درصفحه بازشده مشابه تصویر زیر می توانیم تغییراتی مثل تغییر ابعاد عکس، اندازه تصویر، نوع افکت، تاخیر در نمایش تصاویر و… را روی آن اعمال  و برای ذخیره تغییرات می توانیم Save (عدد3) را انتخاب نماییم.

gallery1

در ادامه روی منوی Generate Shortcode  (عدد4 در تصویربالا ) کلیک کرده  که  تصویری بصورت زیر نمایش داده می شود طبق تصویر زیر روی دکمه Generate کلیک کرده وکد مربوطه در بخش Shortcode را برداشته و در نوشته ای با عنوان گالری که در جلسات قبل آماده کرده بودیم Paste می کنیم.

 

9-2

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link