راهنمای سئو وردپرس برای مبتدی ها – گام به گام(2017)

راهنمای سئو وردپرس برای مبتدی ها

بسیاری از مردم وردپرس را برای داشتن یک وب سایت یا بلاگ انتخاب می کنند. بهبود سئو وردپرس برای ترافیک وب سایت لازم و ضروری است.

دراین رابطه مراحل عملی زیادی وجود دارد که به درستی وردپرس تان را سئو کنید اما سعی کنید به بهترین شیوه سایت تان را سئو کنید.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد سئوی وردپرس تان را بهبود دهید و ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

با ما همراه باشید.

 

معرفی سئو

در اینجا اصول اولیه سئو را یاد خواهید گرفت و می توانید از آن ها برای وب سایت خود استفاده کنید.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، استراتژی که صاحبان وب سایت ها  برای اینکه ترافیک بیشتری کسب کنند و رتبه سایت شان در موتور جستجو بالاتر شود ازآن استفاده می کنند.بهینه سازی موتور جستجو، گوگل را فریب نمی دهد. وقتی مردم درباره چیزی در گوگل جستجو می کنند اگر سایت شما بهینه باشد در صفحات اول گوگل و در نتایج اول گوگل مشاهده خواهد شد درنتیجه افراد از طریق کلیک به سایت شما می رسند.

چرا سئو مهم است؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع از ترافیک برای بسیاری از وب سایت ها می باشند. گوگل و سایر موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم های پیشرفته رتبه ای برای سایت شما در نظر می گیرند . اگر محتوای سایت شما بهینه نباشد وقتی که افراد درباره چیزی در گوگل جستجو می کنند وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و شما ترافیک تان را از دست می دهید. این واقعا مهم است که تمام مدیران کسب وکار سایت شان راسئو کنند تا ترافیک سایت را بالا ببرند.

مبانی سئو وردپرس

سئو کردن شاید کار فنی باشد اما با نکاتی که به شما خواهیم گفت به راحتی سایت خود را بهینه کنید و ترافیک را افزایش دهید. لازم نیست نابغه باشید تا از تکنیک های زیر استفاده کنید. اگر آماده هستید بهینه سازی وب سایت را شروع کنیم.

 

بررسی تنظیمات قابلیت مشاهده وب سایت

در وردپرس گزینه ای هست که با کمک آن می توانید وب سایت تان را از موتورهای جستجو مخفی کنید. هدف از این گزینه این است که به شما زمانی را می دهد تا روی وب سایت تان کار کنید قبل از اینکه برای همیشه آماده شوید.

با این حال گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی بررسی کند و سایت تان را در اختیار موتور جستجو قرار دهد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود مطمئن شوید این گزینه را علامت زدید.

به بخش ادمین سایت بروید بعد از آنجا به Settings –» Reading بروید.

 

در بخش ‘Search Engine Visibility’  گزینه ی‘Discourage search engines from indexing this site’ را انتخاب کنید و در پایان روی دکمه ‘Save Changes’ کلیک کنید.

استفاده از ساختار URL در وردپرس

سئو url حاوی کلماتی است که محتوای صفحه را به طور واضح توضیح می دهد و به آسانی توسط انسان و موتورهای جستجو خوانده می شود.

نمونه url بهینه شده:

http://www.wpbeginner.com/how-to-install-wordpress/

http://www.wpbeginner.com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them/

توجه کنید این آدرس ها قابل خوانده هستند و کاربر به نگاه کردن به این آدرس ها  می تواند حدس بزند متن صفحه درباره چی هست.

نمونه url غیرسئو:

http://example.com/archives/123

توجه کنید این آدرس ها از اعداد استفاده کردند و یک کاربر با نگاه کردن به آن ها نمی تواند حدس بزند محتوای صفحه درباره چه چیزی هست.

در این جا می توانید ساختار پیوند ثابت را بررسی و به روز رسانی کنید.

شما نیاز است به صفحه Settings –» Permalinks بروید و بعد روی post name کلیک کنید و در پایان  روی دکمه ‘Save Changes’ کلیک کنید.

 

نکته: اگر وب سایت شما 6 ماه در حال اجرا است لطفا” ساختار پیوند ثابت را تغییر ندهید مگر اینکه از اعداد در آن استفاده شده باشد.

با تغییر ساختار پیوند ثابت شما سهمی که از رسانه های اجتماعی به دست آورده اید را از دست خواهید داد و رتبه خود را هم در موتورهای جستجو از دست خواهید داد.

www در مقابل غیر www

اگر شما تازه سایت تان را شروع کردید، می توانید هم از www مثل (http://www.example.com) و هم  بدون www مثل (http://example.com) در URL سایت تان استفاده کنید. موتورهای جستجو هر دو نوع متفاوت را در نظر می گیرند پس لازم است یکی از آن ها را انتخاب کنید.

شما می توانید به صفحه Settings – -» General بروید  و URL تان را در فیلدهای ‘WordPress Address’ و ‘Site Address’ قرار دهید.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

یکی از بهترین قسمت های وردپرس این است که برای هر چیزی افزونه وجود دارد و  دراین رابطه سئو هم مستثنی نیست. هزاران نفر از افزونه های سئو وردپرس استفاده می کنند اما انتخاب بهترین افزونه های سئو وردپرس برای مبتدی ها کار سختی است.

دو افزونه محبوب برای سئو وردپرس Yoast SEO و  All in One SEO Pack می باشد.

اضافه کردن نقشه سایت XML در وردپرس

 یک نقشه XML باعث می شود  به آسانی موتورهای جستجو مطالب سایت را پیدا کنند. اضافه کردن نقشه سایت رتبه بندی سایت را افزایش نمی دهد اما کمک می کند تا موتورهای جستجو صفحه سایت را سریع پیدا کنند و شروع به رتبه بندی آن ها کنند.

اگر شما از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید به طور خودکار یک نقشه XML ایجاد می کند. برای پیدا کردن نقشه سایت به url  بروید. فراموش نکنید به جای example.com، نام دامنه خود را http://example.com/sitemap_index.xml قرار دهید.

اضافه کردن سایت شما به Google Search Console

 

Google Search Console به عنوان مجموعه ای از ابزارهای وبمستر پیشنهادی که به صاحبان وب سایت ها ارایه می دهد تا مطالب توسط موتورهای جستجو دیده شوند وبرای شما گزارشات و داده هایی فراهم می کند تا چگونه صفحاتتان در نتایج جستجو دیده شود. با کمک این اطلاعات می توانید استراتژی برای محتوای سایت تان در نظر بگیرید. همچنین وقتی محتوایتان تکراری بود به شما هشدار می دهد .

وقتی سایت تان را به Google Search Console اضافه کردید، روی  منوی Crawl کلیک کنید و سپس Sitemaps را انتخاب کنید.

در ادامه روی دکمه Add Sitemap کلیک کنید.

نقشه سایت اصلی شما sitemap_index.xml است که باید قبول کنید.

وقتی با موفقیت نقشه سایت را اضافه کردید  در گوگل جستجو می کند و آمارهایی درباره نقشه سایت به دست می آورد.

ما توصیه می کنیم حداقل هر ماه یک بار Search Console را بررسی کنید تا اطلاعاتی در رابطه با بهبود سئو درک کنید.

بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای جستجوگرها

سئو یک فرآیند مستمر است که شما باید تا رسیدن به حداکثر نتایج آن را حفظ کنید.

Yoast SEO به شما امکان می دهد یک عنوان، توضیحات ، کلمه کلیدی را برای هر پست اضافه کنید. ما توصیه می کنیم عنوان و توضیحات خود را سئو کنید تا حداکثر کلیک صورت گیرد. وقتی یک پست را نوشتید Yoast SEO را کامل کنید و از مزایای آن استفاده کنید.

 

بهترین تمرین سئو وردپرس

اگر شما دنبال اصول اولیه سئو وردپرس هستید و از بهترین افزونه های سئو استفاده می کنید پس دارید وب سایت تان را رشد می دهید.

اگر می خواهید نتایج بهتر و بیشتری را ببینید  بهترین تمرین های سئو وردپرس را انجام دهید.

استفاده از دسته بندی و برچسب در وردپرس

 

وردپرس امکان می دهد تا شما پست های وبلاگ تان را به دسته و برچسب مرتب کنید. این امر باعث می شود تا به آسانی مطالبتان را مدیریت کنید و  کاربرانتان نیز به آسانی به مطالب مورد نیاز دست یابند.

 دسته و برچسب کمک می کند تا موتورهای جستجو ساختار و مطالب سایت را درک کنند. برای مثال شما  می توانید در وبلاگ شخصی دسته موسیقی،  غذا، مسافرت را به طور سلسله مراتبی اضافه کنید.

 از طرفی برچسب ها کلمات کلیدی مشخص تری هستند که محتویات پست شخصی را توصیف می کنند. برای مثال یک پست وبلاگ در دسته بندی مواد غذایی می تواند از برچسب های سالاد، صبحانه، پنکیک، و غیره استفاده کند. بنابراین با دسته و برچسب کاربرانتان می توانند سایت شما را به راحتی جستجو کنند.

ایجاد لینک ها در درون متن

 

موتورهای جستجو به هر صفحه وب سایت نمره ای اختصاص می دهند . چرا این قدر مهم است که شما از صفحات دیگر سایت خود در متن هم لینک دهید.  هر زمانی که ممکن باشد باید در درون متن لینک دهید. حال اگر نویسندگان متعددی دارید نیاز دارید حداقل 3 لینک داخلی در درون متن ها قرار دهید. این به شما کمک می کند بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند و زمان بیشتری را کاربران در سایت صرف کنند و در نهایت نمره سئو پست های شما بالاتر رود.

بهبود نظرات وردپرس

نظرات می تواند یک نشانه از مشارکت کاربران در وب سایت باشد. کاربران درگیر لینک ها می شوند که به وب سایت شما برمی گرددکه این امرترافیک سایت را بیشتر و سئو را بهبود می دهد.

اما نیاز است مطمئن شوید نظرات شما واقعی اند و اسپم نیستند.  اسپم نظرات شما را با لینک های بد ارسال می کند که می تواند رتبه سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل توصیه می کنیم شروع به استفاده از Akismet کنید. این  افزونه یکی از افزونه هایی است که در هر سایت وردپرس نصب می شود تا از نظر اسپم جلوگیری کند. بسیاری از نظرات شما می تواند آهسته تر لود شود تا رتبه بندی موتور جستجو را تحت تاثیر قرار دهد.

اضافه کردن لینک های خارجی nofollow در وردپرس

همان طور که در بالا گفته شد لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحاتی که مهم هستند مشخص شوند . هنگامی که شما  لینکی را درون وب سایت تان قرار می دهید نمره سئو برای این کار در نظر گرفته می شود.

اضافه کردن ویژگی  “nofollowبه لینک های خارجی (لینکی است که به سایت شما تعلق ندارد)

لینک خارجی شبیه به این در HTML: نرمال به نظر می رسد

<a href=”http://example.com”>Example Website</a>

لینک های خارجی با ویژگی nofollow به نظر می رسد مثل این:

<a href=”http://example.com” rel=”nofollow”>Example Website</a>

پست های کامل در مقابل خلاصه و گزیده

وردپرس به طور پیش فرض مقالات کامل را نشان می دهد . مقالات کامل در صفحات آرشیو کندتر بارگذاری می شود. برای نشان دادن خلاصه مقاله به قسمت Settings –» Reading بروید  و summary را انتخاب کنید.

بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت شما

 

تحقیقات نشان می دهد در عصر اینترنت دامنه های سایت کوتاه تر شده اند. کارشناسان وب معتقدند کاربران در چند دقیقه اول تصمیم به ماندن یا ترک وب سایت می کنند. این بدین معناست که به عنوان صاحب سایت باید مطالبی را ارائه دهید تا کاربران تان را در چند ثانیه اول درگیر کند. وب سایتی که سریع تر بارگذاری می شود رتبه بالاتری نسبت به سایتی که کند بارگذاری می شود دارد.

بهینه سازی تصاویر برای سئو در وردپرس

تصاویر جذاب تر از متن ها هستند و زمان بیشتری به بارگذاری نیاز دارند اگر شما در اندازه و کیفیت تصاویر دقت نکنید سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد. شما باید تصاویری را انتخاب کنید تا سریع تر بارگذاری شود.

یکی از ترفندهایی که تصاویر را برای موتور جستجو بهینه می کند استفاده از عنوان و برچسب است . برچسب ها کمک می کند تا متوجه شویم تصویر درباره چه موضوعی هست.

وردپرس این امکان را می دهد تا هنگامی که تصاویر خود را آپلود می کنید برچسب و عنوان را نیز اضافه کنید.

اگر شما عکاس هستید و یا لازم است تصاویر زیادی اضافه کنید از افزونه gallery استفاده کنید. می توانید از افزونه Envira Gallery استفاده کنید چون سریع ترین افزونه در بین افزونه های gallery می باشدو کاملا ریسپانسیو است.

امنیت و ایمنی سایت وردپرس

وقتی وب سایتی در لیست سیاه است موتورهای جستجو آن را نشان نمی دهند. امنیت سایت وردپرس در رتبه بندی بسیار مهم است اگر شما روی سئو سایت تان سخت کار کنید یک هکر به راحتی می تواند سایت تان را به خطر بیندازد.

استفاده ازSSL

SSL یک تکنولوژی است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سرور را به صورت رمز شده در می آورد درواقع یک لایه امنیتی به سایت وردپرس اضافه می کند. وب سایت های امن با SSL با یک قفل در آدرس مرورگر نشان داده می شوند این امر باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد.

ما امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا سایت را به درستی بهینه سازی کنید . نظرات انتقادات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید. ما هر روز با مقالات جدید وردپرسی در خدمت شما هستیم.

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link