10 تکنیک جالب وردپرس که احتمالا نمی دونستید وجود دارد

وردپرس با ویژگی های جالب بسیار زیادی آمد و مدام در حال تغییر است.

شاید برخی از این ویژگی ها آنطور که باید موردتوجه قرار نگرفته اند.

ما در این مقاله 10 ویژگی جالب وردپرس را که احتمالا نمی دونستید بررسی می کنیم.

1.نمایش/ پنهان کردن ایتم ها با استفاده از screen options

10-technic-1

شما ممکن است متوجه دکمه screen options  در برخی از صفحات ناحیه ادمین وردپرس شده باشید. دکمه screen options به شما این امکان را می دهد که آیتم هایی را  که در حال مشاهده آن هستید بر روی صفحه ادمین وردپرس نمایش/ پنهان کنید .

10-technic-2

10-technic-3

بسیاری از کاربران مبتدی وردپرس با این ویژگی آشنا نیستند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا صفحات ادمین تان را مثل صفحه ویرایش پست ساده کنید.

2. Add, Move یا Delete ابزارک های Dashboard

بطور پیش فرض کاربران زمانیکه لاگین می کنند، به صفحه Dashboard در محیط ادمین وردپرس هدایت می شوند. صفحه Dashboard دارای چندین میانبر دستی برای دسترسی به بخش های مختلف وب سایت شما است.

10-technic-4

این بخش ها به باکس های مختلفی که ابزارک های Dashboard نامیده می شوند تقسیم می شوند. شما می توانید بر روی دکمه screen options برای نمایش یا مخفی کردن این باکس ها کلیک کنید. همچنین شما می توانید آنها را درگ و دراپ کنید تا این آیتم ها را در داشبورد وردپرس خود مرتب سازی کنید.

3.قرار دادن URL برای ایجاد لینک ها در Visual Editor

وردپرس نسخه 5.4 ویرایشگر لینک را در درون Visual Editor قرار داده است. بسیاری از کاربران متوجه نیستند که می توانند به جای استفاده از یک popup برای قرار دادن یک لینک، با انتخاب کردن متن و فشار دادن کلیدهای CTRL+V ( در سیستم عامل مک کلید های Command+V ) برای قراردادن URL های خود استفاده کنند.

10-technic-5

 

4. حالت دسترسی برای ابزارک ها

ما همه دوست داریم که به سادگی با درگ و دراپ ابزارک ها را به نوار کناری سایت منتقل کنیم. اما برای برخی از کاربران درگ و دراپ کردن اشیا با استفاده از موس کار آسانی نیست. وردپرس یک حالت دسترسی مخفی برای ابزارک ها دارد. این حالت دسترسی باعث می شود که به سادگی بدون درگ و دراپ کردن اشیاء، ابزارک ها را اضافه کنند.

10-technic-6

حالت دسترسی برای ابزارک های وردپرس با کلیک کردن بر روی دکمه Screen Option  در صفحه Appearance – ->> Themes فعال می شود.

5. نمایش قالب ها بدون فعال کردن آنها

بسیاری از کاربران نگران هستند که تغییرقالب وردپرس،  پیامدهای ناخواسته ای را برای وب سایت آنها داشته باشد. نگرانی آنها طبیعی است، به همین دلیل ما یک چک لیست از کارهایی که قبل از تغییر قالب وردپرس باید انجام دهید آماده کرده ایم.

یکی از کارهایی که می توانید انجام بدهید، تست کردن قالب جدید بدون فعال کردن آن است. برای این کار به سادگی قالب وردپرس خود را نصب کنید و سپس به مسیر Appearance – ->> Themes بروید.

10-technic-7

نشانگر موس را بر روی عکس بندانگشتی قالب به تازگی نصب شده ببرید و سپس بر روی دکمه Live Preview کلیک کنید. وردپرس پیش نمایشی از وب سایتتان را با استفاده از قالب جدید نمایش میدهد.

6. ویرایش تصاویر در وردپرس

وردپرس، اضافه کردن عکس ها به پست ها و صفحات را آسان کرده است. با این حال بسیاری از مبتدیان اطلاعی از ویژگی های وردپرس برای ویرایش تصاویر ندارند.

10-technic-8

به صفحه Media –» Library بروید و بر روی تصویر کلیک کنید. از پنجره مربوط به جزئیات تصویر می توانید بر روی دکمه Edit Image کلیک کنید. در حالت ویرایش تصاویر، شما می توانید تصاویر را برش، تغییر سایز ویا بچرخانید. همچنین شما می توانید تصاویر را در جهت های افقی و عمودی حرکت دهید. این ویژگی های ویرایش تصویر زمانی که شما نیاز دارید که به سرعت یک فایل عکس با حجم بالا را به طور مستقیم از وردپرس تغییر سایز یا برش دهید، استفاده می شوند.

در صورتی که علاقه مند هستید می توانید راهنمای ما را درباره برش، تغییر سایز و چرخاندن تصویر در وردپرس ببینید.

7.تبدیل کردن یک پست به چندین صفحه

آیا می خواهید که یک پست طولانی را به چندین پست تقسیم کنید؟ به سادگی تگ <!–nextpage–> را به پست خود اضافه کنید. وردپرس آن را به دو صفحه تقسیم می کند. اگر می خواهید که پست تان به صفحات بیشتر تقسیم شود مجددا این تگ را در پست خود کپی کنید.

10-technic-9

این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که در حال نوشتن یک مقاله طولانی هستید و نمی خواهید کاربران زیاد اسکرول کنند.

راهنمای ما را درباره چگونگی تقسیم پست های وردپرس به چندین صفحه ببینید.

8.قرار دادن لینک ها، فیلم ها و چند رسانه ای

وردپرس بطور خودکار محتوای برخی از وب سایت های معروف مانند یوتیوب، توئیتر، اینستاگرام و … را در خود تعبیه می کند. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که یک URL را از یکی از سایت های پشتیبانی شده کپی کنید و وردپرس به طور خودکار آن را برای شما تعبیه می کند.

10-technic-10

10-technic-11

10-technic-12

از وردپرس 4.4، تمام سایت های وردپرس به ارائه دهندگان خدمات oEmbed تبدیل شده اند. این بدین معنی است که شما می توانید URL  از یک وردپرس دیگر را به پست خود وارد کنید و وردپرس پست را برای شما جاسازی کنید.

9.صفحه Secret Option مخفی در وردپرس

10-technic-13

وردپرس یک صفحه اصلی مخفی برای همه آپشن های بلاگ شما دارد. این صفحه پنهان است، به این دلیل که کاربران براحتی می توانند در آن به هم ریختگی ایجاد کنند. بنابراین ما نمی خواهیم که شما آن صفحه را ببینید ولی شما قطعا می توانید از بیرون از صفحه آن را چک کنید.شما می توانید با دیدن URL زیر به آن دسترسی داشته باشید:

http://example.com/wp-admin/options.php

example.com را با نام دامنه خودتان جایگزین کنید. شما می توانید یک صفحه با لیستی طولانی از آپشن ها را ببینید. برای جزئیات بیشتر راهنمای ما درباره صفحه Secret Options مخفی در وردپرس را ببینید.

10. میانبر های صفحه کلید و نشانه گذاری به شما کمک می کند تا سریعتر بنویسید

بیشتر کاربران وردپرس بیشتراز هر چیز دیگری زمان خود را صرف نوشتن محتوا بر روی سایت خود می کنند. به همین دلیل است که توسعه دهندگان وردپرس معمولا تلاش می کنند تا مهارت نوشتن در وردپرس را بالا ببرند.

وردپرس شامل طیف وسیعی از میانبرهای صفحه کلید است که شما می توانید برای نوشتن سریع تر از آن استفاده کنید. همچنین شما می توانید از مدل های نشانه گذاری مانند میانبرهای قالب بندی استفاده کنید. فقط کافیست میانبرهای قالب بندی را وارد کنید و وردپرس خودش آنها را به HTML تبدیل می کند.

 

10-technic-14

 

  • با استفاده از * یا – لیست های غیر ترتیبی را شروع خواهد شد.
  • با استفاده از ۱. یا ۱) لیست های ترتیبی را شروع خواهد شد.
  • # به h1 و ## برای h2 و### برای h3 و … تبدیل خواهد شد.
  • استفاده از> را به blockquote تبدیل خواهد شد.

شما اگر بخواهید می توانید این میانبرهای قالب بندی را غیرفعال کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با برخی از ویژگی های جالب وردپرس که احتمالا تا به حال ندیده اید آشنا شوید.

 

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



    بسیار مفید و کاربردی

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link