ایجاد پادکست شخصی در وردپرس(گام به گام)- بخش دوم

در مقاله پیشین چهار گام جهت ایجاد پادکست شخصی را برای شما کاربران عزیز تشریح کردیم دراین آموزش قصد داریم بعد از ایجادکردن پادکست به انتشار آن بپردازیم.

گام پنجم. انتشار پادکست شما با وردپرس

بعداز اینکه چند قسمت ایجاد کردید و از کیفیت خود راضی بودید زمان آن می رسد که پادکست خود را منتشر کنید. نیاز است به بخش مدیریت وردپرس وارد شوید. اولین چیزی که نیازدارید نصب وفعال سازی افزونه Blubrry PowerPress Podcasting  است. پس از فعال سازی، شما یک آیتم منو PowerPress دروردپرس مدیریت منو می بینید. با کلیک بر روی آن شما  به صفحه تنظیمات افزونه ارجاع داده می شوید.

Setup Blubrry in Powerpress plugin

گام ششم: آپلود فایل های رسانه ای به میزبان

قبل از اینکه شما پادکست خود را با وردپرس منتشر کنید، ابتدا نیاز به ارسال فایل پادکست به رسانه های خدمات میزبانی وب Blubrry دارید. شما نیاز ورود به حساب میزبانی Blubrry خود دارید و سپس بر روی داشبورد پادکستر کلیک کنید. بعد از آن در زیر podcast hosting  بخشی به نام ‘Upload New Media Files’ وجود دارد  روی آن کلیک کنید.

Upload your podcasting files

سپس در صفحه ی که وارد شدید روی دکمه ی Upload New Media کلیک کنید و فایل های پادکستان را آپلود کنید.

Uploading your podcast files to Blubrry

بعد از این که شما فایل پادکست تان را آپلود کردید،می توانید از آن ها در سایت وردپرس استفاده کنید.

گام هفتم : راه اندازی Smart Podcast Player

بیشتر پادکسترها از افزونه های وردپرس برای پخش پادکست در وب سایت خود استفاده می کنند. این پلیر به کاربران اجازه می دهد تا به پادکست به طور مستقیم از وب سایت گوش دهند. این افزونه یک پادکست پلیر زیبایی ساخته است تا کاربران بتوانند پادکست را پخش کنند، به اشتراک بگذارند یا دانلود کنند.

Preview of a full Smart Podcast Player

اول شما نیاز به نصب و فعال سازی افزونه ی  Smart Podcast Player دارید. بعد از فعال سازی به صفحه ی Settings » Smart Podcast Player بروید و کلید لایسنس خود را وارد کنید.

Smart podcast player plugin settings

شما می توانید کلید لایسنس از حساب تان در افزونه به دست آورید سپس روی ‘Player Defaults’ کلیک کنید تا تنظیمات افزونه راه اندازی شود.

Setting up Smart Podcast Player plugin

در قسمت تنظیمات طراحی پلیر، شما می توانید موضوع و رنگ برای پلیر پادکست خود را  انتخاب کنید.

 

spp-design

روی دکمه ی save changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. وقتی شما  از Smart Podcast Player استفاده می کنید دیگر نیاز به اضافه کردن PowerPress به پست های شما نیست. درادامه می توانید به صفحه ی PowerPress —» Settings  و به بخش ‘Blog posts and pages’ بروید  روی Disable’  که در زیر   ‘Display Media & Links’ کلیک کنید.

Disable PowerPress player

سپس روی دکمه ی save changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

گام هشتم: اضافه کردن پادکست اولیه در وردپرس

اکنون همه چیز آمادست تا پادکست تان را به وردپرس اضافه کنید. برای انتشار اولین پادکست نیاز است به صفحه ی  Posts–» Add New بروید.توصیه می شود یک دسته بندی جداگانه برای قسمت های پادکست خود  ایجاد کنید. بعد از آن به پایین صفحه حرکت کنید تا دکمه ی ‘Podcast Episode’ را ببینید.

Adding a new podcast episode

کاربران نیاز است media file URL در مکان که در تصویر می بینید Paste کنید. روی دکمه ی verify کلیک کنید تا مطمئن شوید URL تایید شده است. شما دو دکمه در ویرایشگر بصری  SPP و STP می بینید این دکمه ها توسط افزونه اضافه شدند.

Insert smart podcast player in your post

دکمه ی SPP اجازه می دهد که افزونه تمام محتوای پادکست را اضافه کند و کاربر هر یک را می خواهد می تواند پخش کند. در هر صورت زمانی که پست بلاگی ایجاد کردید نیاز است روی دکمه ی STP یا Smart Track Player کلیک کنید.

Shortcode Generator

گزینه ی  ‘Play a specific episode of your podcast را انتخاب کنید و url را وارد کنید. شما می توانید url را از ‘Podcast Episode’ انتخاب کنید.

Media file URL

بعد از اضافه کردن URL ، بر روی دکمه ساخت کد کوتاه کلیک کنید. یک کد کوتاه در منطقه ویرایشگر ظاهر می شود. شما می توانید پست بلاگتان را منتشر کنید و پیش نمایی از آن را ببینید و پادکست با پخش کننده زیبا ببینید.

Podcast player in WordPress

گام نهم: پیش نمایش پادکست خود  با iTunes

اکنون شما سایت وردپرس تان را آماده کردیدو می توانید پیش نمایش پادکست تان را با iTunes مشاهده کنید. قبل از ارسال آن به  iTunes ممکن است بخواهید بررسی کنید چطور پادکست را در iTunes مشاهده کنید. برای راه اندازی iTunes و ارسال فایل مراحل زیر را دنبال کنید.

به قسمت  File –» Subscribe to Podcast برویدو URL را وارد کنید. بعنوان مثال آدرس http://www.example.com/feed/podcast

فراموش نکنید وقتی URL را در  iTunes  وارد کردید example.com را با نام دامنه تان جایگزین کنید .

Previewing your podcast in iTunes

گام دهم: ارائه پادکست به iTunes

برای ارسال پادکست خود  به iTunes، نیاز به دانلود و نصب آخرین نسخه از آیتونز بر روی کامپیوترتان دارید. بعد از راه اندازی آیتونز  بر روی دکمه فروشگاه iTunes در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش کلیک کنید. حالا شما به فروشگاه آیتونز دسترسی دارید. روی منوی پادکست کلیک کنید و به بخش  Podcasts Quick Links بروید. دراینصورت شما یک لینک برای ارسال  پادکست می بینید.

Submit your podcast to iTunes

شما  یک ID اپل برای ارائه پادکست تان به دایرکتوری آیتونز نیاز دارید. اگر در حال حاضر به سیستم وارد نشدید آیتونز سریع شما را به صفجه ی ورود می برد. اولین چیزی که شما نیاز دارید URL پادکست تان است مثل آدرس http://example.com/feed/podcast

فراموش نکنید که به جای example.com  نام دامنه خود را وارد کنید. بعد از ارسال، پادکست در صف آیتونز قرار می گیرد. بعد از تایید توسط کارکنان آیتونز، به دایرکتوری آیتونز اضافه می شود و به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد .حتما” نظرات و انتقادات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

 

 

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link