ایجاد فرم چند صفحه ای در وردپرس

 فرم های چند بخشی برای شما این امکان را فراهم میکنند تا اطلاعات بیشتری از کاربران دریافت کنید بدون آنکه بترسند و از سایت شما خارج شوند .

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد فرم های چند صفحه ای را برایتان توضیح دهیم.

 

1

چرا و چه زمانی نیاز به ایجاد فرم چند صفحه ای دارید؟

فرم ها ساده ترین راه برای جمع آوری داده از کاربران است مثل فرم گرفتن ایمیل یا نظرسنجی ساده. با این حال فرم های طولانی کاربران را اذیت می کند و ممکن است آن ها فرم را پر نشده رها کنند برای غلبه بر این مشکل کارشناسان توصیه کردند از فرم های چند صفحه ای استفاده کنید و با استفاده از این روش فیلد های فرم ها به چند بخش و یا صفحه تقسیم خواهند  شد.

 

 

2

 

با یک نوار پیشرفت در صفحه نمایش، کاربران راحتتر فرم را پر می کنند و این برای کاربران جذابتر است و تعامل بیشتری برقرار می کنند. با این حال بیایید ببینید چگونه فرم چند صفحه ای را ایجاد کنید.

ایجاد فرم چندصفحه ای با WPForms

ما از افزونه WPForms  استفاده میکنیم که بهترین گزینه برای کاربران تازه وارد است. شما برای استفاده باید لایسنس افزونه را داشته باشید.اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعالسازی افزونه WPForms  می باشد.

بعد از نصب نیاز است که کلید لایسنس را وارد کنید، برای دریافت باید در سایت افزونه حساب کاربری ایجاد کنیدلایسنس را کپی کرده و وارد بخش WPForms–>> Settings  شوید، لایسنس را وارد کرده سپس آن را تایید کنید.

3

 

بعد از تایید لایسنس  برای ایجاد فرم های چند صفحه ای آماده خواهید بود.

به راحتی وارد WPForms–>> Add New  شوید و سازنده فرم راه اندازی خواهد شد.

 

4

برای فرم خود عنوان قرار دهید  و یک قالب برای آن انتخاب کنید، این افزونه فرم های آماده برای راحتی و افزایش سرعت کار شما دارد. فرمی که نیاز های شما را رفع می کند را انتخاب کنید یا یک فرم خالی ایجاد کنید. بر روی قالب کلیک کنید تا ویرایش کننده فرم راه اندازی شود.

5

به سادگی بر روی فیلد های ستون سمت چپ کلیک کنید و آنها را به فرم خود اضافه کنید.

6

 

 

بعد از اضافه کردن فیلد ها  آماده خواهید بود تا صفحه های فرم خود را اضافه کنید. بر روی page Break  کلیک کنید.

7

متوجه خواهید شد که این افزونه یک مارکر pageBreak  به پایین صفحه اضافه کرده و یک مارکر first page  به بالای صفحه اضافه می کند.همچنین دکمه ثبت را به صفحه بعد خواهد برد و بجای آن دکمه Next خواهید داشد.

بر روی مارکر First Page  از properties  کلیک کنید . در ستون سمت چپ، نوع نوار پیشرفت را انتخاب خواهید کرد. این افزونه به شما قابلیت استفاده از نوار ساده، دایره ای،  اتصال دهنده را خواهد داد.

8

 

در این آموزش ما از اتصال دهنده ها استفاده خواهیم کرد. همچنین میتوانید رنگ آنها را نیز مشخص کنید. و در آخر میتوانید برای صفحه خود عنوان قرار دهید.

اکنون نیاز دارید تا بر روی مارکر Page break  کلیک کنید تا جزئیات آن را تغییر دهید. در اینجا میتوانید برای صفحه بعد خود عنوان قرار دهید. همچنین میتوانید متن روی دکمه  Next  را تغییر دهید.

9

 

میتوانید به انجام این کار ادامه دهید، اگر از نسخه ویژه استفاده می کنید، میتوانید منطق شرطی برای نمایش و پنهان سازی فرم و فیلد ها نسبت به پاسخ کاربران قرار دهید.بعد از اضافه کردن فیلد های بیشتر، می توانید Pagebreak  های بیشتری قرار دهید البته اگر نیاز دارید.وقتی کار به اتمام رسید، بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تبریک،  شما اولین فرم چند صفحه ای سایت  خود را با موفقیت ایجاد کرده اید.

اضافه کردن فرم چند صفحه ای به صفحه ها و پست های سایت شما

این افزونه این کار را برای شما بسیار آسان می کند تا به راحتی فرم های چند صفحه ای را به صفحه ها و پست های سایت خود اضافه کنید.یک پست یا صفحه جدید ایجاد کنید یا یکی از صفحه ها یا پست های خود را ویرایش کنید.

در بالای قسمت ویرایشگر پست شما شاهد گزینه Add Form  خواهید بود.

10

بر روی آن کلیک کنید تا فرم خود را وارد کنید، فرم خود را در این بخش انتخاب کنید.

11

اکنون شاهد خواهید بود که کد کوتاه فرم شما به پست یا صفحه شما اضافه شده است.سایت خود را باز کنید تا فرم خود را در عمل مشاهده کنید.

12

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ما هر روز با مقالات جدید وردپرسی در خدمت شما هستیم. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link