13- ابزارها در وردپرس

 

کاربران وردپرسی عزیز دراین جلسه از آموزش، منوی ابزارها را معرفی خواهیم کرد .

با استفاده از ویجت های موجود در این منو شما قادر به ایجادکردن ستون هایی در فوتر سایت ، ایجاد ساید بار در صفحات اصلی و داخلی  سایت خواهید بود.

برای آشنایی بیشتر با ویجت های منوی ابزار، در این آموزش همراه  ما باشید.

کار با منوی ابزار در وردپرس

منوی بعدی در پیشخوان وردپرس منوی ابزارها می باشد.

tool

 

با کلیک کردن روی این منو گزینه ای مطابق تصویر زیر بنام “مخابره کنید” نمایش داده می شود با استفاده از این گزینه می توانیم آن را کشیده و روی نوار مرورگر خود رها کرده که این عمل باعث می شود بتوانیم عکس/ ویدئو/ متن را از هر سایت یا از اینترنت دریافت کنیم و وارد محیط وردپرس خودمان کنیم.

 

mokhabere

 

زیر منوها ی بعدی در منوی ابزار منوی  درون ریزی و برون ریزی می باشند

 

11

 

برون بری این امکان را می دهد که از سایت خودمان backup تهیه کنیم lمطابق تصویر زیر می توانیم محتویاتی که قصد داریم پشتیبان بگیریم را محدود به نوشته ها،برگه ها و… کنیم خروجی این مرحله نیز بصورت یک فایل XML می باشد که جهت خروجی گرفتن باید روی دریافت پرونده برون بری شده کلیک کنیم.

 

booronbari

 

گزینه درون ریزی باعث می شود بتوانیم فایل خروجی XML  را به سایتی دیگر یا وبلاگی  دیگر انتقال دهیم، بعنوان مثال در تصویر باز شده زیر روی  wordpress کلیک کرده و برای اینکه بتوانیم backup تهیه کنیم افزونه جدید آن با نام WordPress Import را نصب کرده  سپس اقدام به فعالسازی افزونه و اجرای درون ریزکرده و درنهایت فایل XML مورد نظر را انتخاب می کنیم.

daroonrizi

 

نکته !!! توصیه می شود برای پشتیبان گیری از سایت وارد محیط Localhost شده و از طریق PhpMyadmin پشتیبان تهیه کنیم برای این منظور در نوار آدرس خود آدرس localhost/phpmyadmin را می نویسیم و  وارد محیط DB خودمان شده ( یعنی روی first_wordpress کلیک کرده ) و از نوار ابزار بالای صفحه روی دکمه  Export کلیک می کنیم در این صفحه دو روش Quick و Custom وجود دارد که درحالت Custom می توانیم تعیین کنیم که از چه جدول یا آیتم خاصی پشتیبان گیری انجام شود در بخش Output هم می توانیم تعریف کنیم که نام فایل خروجی و نوع آن چه چیزی باشد در بخش پایین تر نیز تنظیماتی در مورد فرمت و Option هایی جهت تنظیمات تخصصی DB وجود دارد که در نهایت GO را کلیک می کنیم که در اینصورت یک فایل با فرمت SQL بعنوان خروجی تولید می شود.

چنانچه خواسته باشیم از DB   یا جدولی دیگر اطلاعات وارد سایت کنیم از نوار بالا دکمه  Import را کلیک کرده و از Browse مسیر فایلی با پسوند SQL. را انتخاب کرده و در بخش Character set of the file: نیز کاراکتر و فرمت آن را تعیین می کنیم.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link