پست های کامل یاخلاصه نویسی درصفحات آرشیووردپرس

بار دیگر یکی از کاربرانِ ما پرسیده است که چرا از خلاصه نویسی به جای پست کامل در ورد پرس تازه کاران (مبتدیان) استفاده میکنیم؟ در این مقاله این موضوع را به بحث می گذاریم؛ در رابطه با معایب و مزایای پست های کامل و خلاصه صحبت خواهیم کرد و در پایان نتیجه گیری خواهیم کرد که کدام راه برای بیشتر وب سایت ها مناسب است؟

 

خلاصه نویسی

مزایای استفاده از خلاصه نویسی در آرشیو درمقابل پست کامل در آرشیو

سعی ما بر آن است که ورد پرس مبتدیان را برای تجربه کاری بهتر بهینه سازی کنیم. در این راستا میخواهیم کاربران، وب سایت را راحت تر باز کرده و آنچه را که به دنبالش هستند سریع تر بیابند. افزون بر این، در همین زمان میخواهیم که موتورهای جستجوگر به کمک کاربران برای یافتن مطالب یا وب سایت ها بشتابند.

1.زمان بارگذاری سریعتر

در ورد پرس مبتدیان، پست ها معمولا حاوی تعداد زیادی تصاویر یا اسکرین شات هستند. با استفاده از گزیده ای در صفحات آرشیو، میتوان سرعت بارگذاری صفحه را افزایش داد. اگر در هر یکی از صفحات آرشیو، 10 پست نشان داده شود که مقداری استاندارد است و هر کدام از این پست ها 500 کلمه را در بر بگیرد و 5 عکس نیز داشته باشد؛ بنابراین کاربران شما مجبورند که در بین صفحات بالا و پایین بروند. در این صورت صفحه  نسبت به حالت نرمال کند تر باز خواهد شد، با استفاده از خلاصه نویسی، به مقدار قابل توجهی این مشکلات بهبود یافته و کاربران می توانند از طریق دسته بندی، تگ ها، تاریخ و سایر موارد، جسنجوی ساده تری بین آرشیوها داشته باشند. در موتور های جستجوگری مانند گوگل، اولویت قرار گیری صفحات (پست ها)  در آرشیو، بر اساس سرعت بارگذاری آنهاست. بدین صورت که پست هایی که زودتر بارگذاری می شوند، در قسمت بالاتر صفحه آرشیو قرار می گیرند.

2.جلوگیری از محتوای تکراری

با نشان دادن گزیده ای از مطالب در صفحات آرشیو، می توان از نشان دادن مطالب تکراری در موتورهای جستجوگر جلوگیری کرد. برای مثال ورد پرس به طور معمول دارای دسته ها، برجسپ ها، تاریخ و بایگانی نویسندگان است. انتشار پست های کامل در آرشیو، هر مقاله را به طور کامل نشان داده و صفحات متفاوتی را روی وب سایت به نمایش خواهد گذاشت. اگر چه موتور های جستجوگر تقریبا باهوش هستند، اما برای پیدا کردن URL خاص یک پست همچنان می توانند محتوایی تکراری در رتبه بندی موتور جستجو نشان دهند.

نکته: اگر شما از پست های کامل استفاده می کنید ، برای سئوی ورد پرس توسط از افزونه Yoast  استفاده کنید و تمامی صفحات آرشیو را روی noindex بگذارید .

3.افزایش تعداد بازدید صفحات و کاهش تعداد تکرارها

عموم مردم علاقه ای به استفاده از وب سایت های کند نداشته و معمولا آنها را می بندند که این روند در نهایت موجب منسوخ شدن یک وب سایت خواهد شد. با استفاده از خلاصه گویی (گزیده گویی)، شما تعداد بازدید صفحات بی مورد را کاهش می دهید و در عین حال بازدید از صفحه تان را نیز بالا خواهید برد چرا که برای خواندن صفحه کامل باید روی پست کلیلک کرد. این دو مطلب نقشی مهم در بالا بردن میزان درآمدِ حاصل از تبلیغات دارد.

 معایب استفاده از خلاصه نویسی در آرشیو درمقابل پست کامل

1.گزیده نادرست

اگر شما از the_excerpt() در قالب آرشیو خود استفاده میکنید، گزیده خودکار شما شامل 55 کلمه است.این حجم کلمات خیلی کم است و در بعضی مواقع ممکن است جملات شما بریده شوند و معنی نداشته باشند.شما میتوانید اندازه کلمات را تغییر دهید درحالی که این مشکل را به طور کامل حل نمیکندشما همیشه میتوانید در قسمت edit screen پست هایتان خلاصه سفارشی بنویسید اما اکثر افراد وقت انجام چنین کاری را ندارند.راه حل دیگر این  است که معرفی جذابی بنویسید که برای کاربران مورد توجه باشد.

2.محتویات پنهان

بعضی کاربران ترجیح میدهند همه چیز را در یک صفحه بخوانند این کاربران از خلاصه نویسی ناخرسند خواهند شد اگرچه شما نمیتوانید همه را خوشحال نگه دارید.

نتیجه

اگر مقالاتتان کوتاه است و عکس های زیادی ندارد شما میتوانید پست هایتان را به طورکامل در آرشیو نمایش دهید. اگر چه ما در بیشتر مواقع خلاصه را پیشنهاد میدهیم.بیشتر پوسته های خوب مانند Genesis گزینه ای دارند تا بین پست کامل و خلاصه انتخاب کنید.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link