ایجاد وردپرس چند زبانه با افزونه WPML

سلام به مخاطبین همیشگی وب سایت باشگاه وردپرس

آیا شما می خواهید وب سایت خود را به زبان های مختلف در دسترس قرار دهید؟

وردپرس با ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد یک سایت چند زبانه مناسب  است. به همین دلیل قصد داریم امروز، وردپرس چند زبانه با افزونه WPML را آموزش دهیم.

چطور یک وب سایت وردپرس چندزبانه با افزونه ی WPML ایجاد کنید؟

شما می توانید وردپرس را به هر زبانی که می خواهید استفاده کنید. این فوق العاده آسان است وب سایت را به هر زبانی ایجاد کنید.

به طور پیش فرض وردپرس در هر زمانی از یک زبان پشتیبانی میکند. آیا شما می خواهید از زبان های متعدد استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به وب سایتتان جذب کنید؟

Multilingual

دولت ها، شرکت بین المللی و موسسات آموزشی اغلب وب سایت خود را به چند زبان ارائه می دهند. در حالیکه ترجمه ی ماشینی Google Translate می تواند یک گزینه باشد اما برای اکثر سازمان های حرفه ای قابل قبول نیست.WPML افزونه ای است که گزینه ی تعویض زبان را برای کاربران امکان پذیر می سازد.

ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه با WPML

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه ی WPML می باشد. WPML پلاگین پولی است، اما تا حد ممکن جامع ترین گزینه می باشد. 400،000  وب سایت  از WPML برای ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه استفاده می کنند. بعد از فعال سازی افزونه یک منوی جدید با برچسب با WPML اضافه می شود.

23

WPML به طور خودکار زبان سایت وردپرس را شناسایی می کند. شما می توانید آن را در این جا تغییر دهید. سپس روی دکمه ی next کلیک کنید.

در صفحه ی بعد از شما خواسته می شود که زبان سایت را انتخاب کنید. نگران نباشید زبان را از لیست انتخاب کنید تا به سایت اضافه شود.

25

 

شما هم چنین می توانید زبان را اضافه یا حذف کنید. بعد از انتخاب زبان سایت، روی دکمه next کلیک کنید. سیستم های انتخاب تغییر زبان به کاربران اجازه می دهند تا با انتخاب زبان محتوا را به همان زبان مشاهده کنند.

24

به عنوان آخرین مرحله از شما خواسته می شود کلید را وارد کنید. اگر کلیدی ایجاد نشد روی دکمه ی ‘Generate a key for this site’ کلیک کنید.

26

اضافه کردن محتوی چند زبانه به وردپرس باWPML

wpml  ترجمه ی هر بخش سایت وردپرس را به چندزبان آسان کرده است. شما به راحتی می توانید پست ها، صفحات، برچسب ها و پوسته را به زبان موردنظر ترجمه کنید.

اضافه کردن چندزبانه ی پست وصفحات

به سادگی روی منوی پست کلیک کنید تا پست های موجود را مشاهده کنید. شما در ستون زبان ها عنوان پست را می توانید متوجه شوید.

27

فرض می شود محتوای موجود به زبان اصلی در سایت شما باشد. روی دکمه ADD کلیک کنید تا یک زبان پست را ترجمه کند. شما هم چنین می توانید مدیریت ترجمه را با ویرایش پست انجام دهید.

28

شما می توانید مطالب خود را ترجمه کنید یا کاربران و نویسندگان دیگر را به سایت وردپرس اضافه کنید تا مطالب را برای شما ترجمه کنند.

WPML  یک راه بهتر برای مدیریت کاربرانی است که به عنوان مترجم در وب سایت کار می کنند. اگر شما CMS را می خرید می توانید از ماژول مدیریت ترجمه استفاده کنید. ماژول مدیریت ترجمه، اجازه می دهد کاربران به عنوان مترجم در سایت کار کنند صرف نظر از نقشی که آن ها دارند.

29

به جای ویرایش پست، این مترجمان قادر به اضافه کردن ترجمه به طور مستقیم در WPML خواهد بود.

اضافه کردن ترجمه برای دسته بندی وبرچسب ها

WPML  اجازه می دهد تا به راحتی دسته ها، برچسب یا هر طبقه بندی سفارشی دیگر را ترجمه کنید. در تصویر زیر طبقه بندی در بخش های مختلف را مشاهده می کنید.

30

روی دکمه add کلیک کنید تا طبقه بندی برای ترجمه اضافه شود.

ترجمه ی Navigation Menus

WPML اجازه می دهد تا Navigation Menus را ترجمه کنید درست زمانی که پست یا طبقه بندی را ترجمه می کنید به Appearance قسمت Menus بروید. اگر بیش از یک منو وجود دارد آن منویی که می خواهید انتخاب و ترجمه کنید.

در ستون سمت راست شما منو با لینکی که می خواهید انتخاب کنید تا به زبان مورد نظر ترجمه شود.

31

32

ترجمه ی پوسته، افزونه و دیگر متن ها باWPML

WPML اجازه می دهد تا پوسته، افزونه را انتخاب کنید و ترجمه شود. به WPML رفته و قسمت Themes و plugins را برای ترجمه شدن انتخاب کنید.

33

به طور پیش فرض گزینه ی ‘Don’t use String Translation to translate the theme and plugins’  انتخاب شده است.

 در زیر آن automatically load the theme’s .mo file using ‘load_theme_textdomain’ وجود دارد.

ما امیدوار هستیم این مقاله توانسته باشد شما را با افزونه ی WPML آشنا کند .

پست های ما را هر روز دنبال کنید .ما سعی داریم هر روز با آموزش های وردپرسی در خدمت شما باشیم.

 

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link