افزونه ایجاد فرم تماس با ما در سایت وردپرسی

یکی از مواردیکه همیشه مورد نیاز طراحان وب و مدیران وب سایت ها می باشد، فرم تماس با ما است.

فرض کنید می خواهید یک فروشگاه ایجاد کنید یا برای یک پزشک و یا یک شرکت، فرمی برای ارسال اطلاعات مخاطبانشان ایجاد کنید. جدا از روش های ایجاد فرم با کد های PHP ، افزونه ای را در وردپرس معرفی خواهیم کرد که شما را از کار کردن مستقیم با کدهای  PHP بی نیاز می سازد.

برای این منظور افزونه فارسی ” فرم تماس نسخه 7″ را در نظر گرفته ایم. برای دانلود این افزونه اینجا کلیک کنید.

پس از دانلود کردن، فایل را از حالت فشرده خارج کنید و در مسیر wordpress –>> wordpress-content –>> plugins  آن را کپی کنید. سپس وارد پیشخوان سایت شده و در قسمت افزونه بر روی افزونه های نصب شده کلیک کنید. مشاهده می کنید که در لیست افزونه ها نام “فرم تماس نسخه 7” به صورت زیر اضافه شده است.تنها کافیست روی فعال کردن کلیک کنید تا این افزونه شروع به کار کند.

تماس با ما

پس از نصب کردن این افزونه، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، یک بخش به نام “فرم تماس 7 ” در پیشخوان و منوی مدیریت وردپرس اضافه خواهد شد.

تماس با ما

آن را باز کرده و در صفحه باز شده بر روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید. مشاهده می کنید که زبان پیش فرض نیز فارسی است. در ادامه با پنجره ای مشابه شکل زیر مواجه خواهید شد.

تماس با ما

این کادر کدهای فرم بوده، فرم اولیه دارای این کدها می باشد. این کدها مشخص کننده یک فرم با فیلد های ورودی نام، ایمیل، موضوع نامه، پیام و محتوای آن است. بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. پس از ذخیره شدن کدها، پیامی در بالای ” دکمه ذخیره” صادر می شود که  شامل یک کد است:

تماس با ما

این کد را کپی نموده و از مسیر پیشخوان –>> برگه ها –>> افزودن برگه، یک صفحه جدید با عنوان تماس با ما بسازید و در قسمت کادر نوشتن مطالب، کد کپی شده را قرار دهید و آن را انتشار دهید، مشاهده می کنید که برگه جدید با نام “تماس با ما ” به قسمت برگه ها اضافه شده است.

سپس از مسیر برگه ها به قسمت همه برگه ها بروید، نشانه گر ماوس را بر روی این برگه جدید بگیرید و دکمه ویرایش سریع را بزنید.

تماس با ما

در پنجره باز شده اگر درقسمت پذیرفتن دیدگاه تیکی وجود دارد، آن را برداشته و سپس روی به روز رسانی کلیک کنید . وارد سایت شده و از بخش برگه ها، برگه تماس با ما را باز کنید.

تماس با ما

این شکل ساده ترین نوع فرم در اینترنت است. ولی این به معنای پایین بودن قدرت افزونه وردپرسمان نیست.کافی است دوباره وارد پیشخوان و فرم تماس 7 شوید. سپس روی فرم های تماس کلیک کنید. ماوس را روی فرم تماس نگه دارید و ویرایش را بزنید. با پنجره زیر مواجه خواهید شد.

تماس با ما

همانطور که در عکس مشاهده می کنید قابلیت های بسیاری در قسمت نوار ابزار نوشتاری از جمله ارسال فایل، کپچا، آزمون، پذیرش، دکمه رادیو و …. وجود دارد. فرض کنید می خواهیم قابلیت ضمیمه کردن فایل را به این فرم اضافه کنیم، برچسب فایل را انتخاب کنید  تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

تماس با ما

در اینجا می توانید تنظیمات مربوط به فایل ضمیمه را انجام دهید. مثلا محدودیت نوع و حجم فایل را قرار دهید. سپس بر روی گذاشتن برچسب کلیک کرده و بار دیگر دکمه ذخیره را بزنید. اگر برگه “تماس با ما” را از سایت انتخاب کنید، مشاهده می کنید که فرم تغییر کرده است.

تماس با ما

به همین ترتیب از تمامی فیلد های می توانید برای افزودن قابلیت های جدید به فرم تماس استفاده کنید. این افزونه از این رو وردپرس را مجهز به سیستم قدرتمندی می کند.

دوستان عزیز در اینجا آموزش این افزونه به اتمام می رسد.

شاد و پیروز باشید

https://www.bashgahwp.com

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link