نحوه پاک کردن حافظه پنهان در وردپرس

انواع مختلفی از راه حل های ذخیره سازی وجود دارند. اما محبوبترین آنها دو افزونه در وردپرس به نامهای WP Super Cache و W3 Total Cache هستند.

این افزونه ها اغلب براحتی مانند رابط کاربر  استفاده می شوند؛ برای کنترل اینکه چه چیزی وارد حافظه پنهان می شود و چه موقع محتوای درون آن  منقضی می شود و اینکه چه موقع باید این حافظه پاک شود.

اگر شما از یک برنامه نرم افزاری (فایروال) جهت بالا بردن امنیت سایت خود استفاده می کنید، این برنامه ها حافظه پنهان خود را دارند که باعث می شوند سرعت سایت شما بالا رود و در کاهش خرابی نیز نقش دارند.

هدف از استفاده از حافظه پنهان سرعت بخشیدن به سایت و بهبود بخشیدن به کار می باشد. با این حال گاهی اوقات استفاده از حافظه پنهان باعث می شود که شما تغییرات اعمال شده را مشاهده نکنید. به همین دلیل نیاز به پاک کردن حافظه پنهان دارید.

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه بدرستی حافظه کش وردپرس خود را پاک کنید.

گام اول: پاک کردن حافظه مرورگر

در ابتدا شما باید حافظه پنهان مرورگر وب خود را پاک کنید. مرورگرهای وب می توانند صفحات استاتیک و جاوا اسکریپت و تصاویر را ذخیره کنند. با اینکار بازدیدهای بعدی شما سریعتر انجام می شود.

با این حال گاهی اوقات مرورگرهای وب قادر به پی بردن تغییر صفحات ذخیره شده نیستند. ممکن است آنها به جای آوردن نسخه تازه ٬ همین نسخه قبلی ذخیره شده را بر روی سیستم شما بارگذاری کنند.

در اینجا به شما یادآوری می کنیم که چطور حافظه پنهان مرورگر گوگل کروم را پاک کنید.

در ابتدا شما باید بر روی آیکون منو کلیک کنید و سپس more tools را انتخاب نمایید

و سپس Clear Browsing Data را انتخاب نمایید. پس از آن پنجره ای نمایش داده می شود که شما می توانید محتوایی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید.

در صفحه بازشده مطمئن شوید که تصاویر و فایل های کش شده بررسی می شود و سپس بر روی دکمه “پاک کردن اطلاعات مرورگر” کلیک کنید.

شما با موفقیت  کش مرورگر خود را پاک کرده اید.اکنون میتوانید تغییرات ایجاد شده را در مرورگر ببینید.اگر شما هنوز هم تغییرات را نمی بینید،  گام های بعدی در این مقاله را انجام دهید.

مرحله ۲: پاک کردن کش در وردپرس با استفاده از  پلاگین

اگر شما با استفاده از یک پلاگین وردپرس ذخیره در سایت خود کار میکنید، سپس شما نیاز به پاک کردن حافظه پنهان پلاگین خود دارید. پلاگین ذخیره اجازه می دهد تا شما به راحتی  از صفحه تنظیمات پلاگین این کار را انجام دهید.

پاک کردن کش در WP سوپر کش

WP Super Cache محبوب ترین افزونه ذخیره وردپرس است. این  پلاگین به شما اجازه می دهد تا تمام محتوای cache را  تنها با یک کلیک پاک سازی کنید.
شما نیاز به بازدید صفحه Settings –» WP Super Cache دارید سپس بر روی” حذف کش “را کلیک کنید.

در حال حاضر تمام فایل های کش را از وب سایت خود حذف کنید.

پاک کردن کش در W3 Total Cache

W3 Total Cache  یکی دیگر از افزونه های ذخیره وردپرس محبوب می باشد. به قسمت Performance –» Dashboard بروید و بر روی دکمه خالی کردن تمام انبارها کلیک کنید.

پاک کردن حافظه کش در Sucuri

اگر شما برای حفاظت از سایت خود از یک فایروال (دیواره آتش) نرم افزاری وب مانند Sucuri استفاده می کنید، آنها یک حافظه پنهان از لایه خود ذخیره می کنند.

در نوار مدیریتی وردپرس خود روی Firewall کلیک کنید و سپس روی دکمه Clear Cache کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خوب شما هستیم.

ما هر روز در باشگاه وردپرس با مقاله های جدید وردپرسی در خدمت شما هستیم.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link