راه کارهای امنیت ومحافظت ازسایت وردپرسی( بخش آخر)

یکی از مسائلی که بعد از مورد نفوذ قرار گرفتن سایت و در اصطلاح خراب شدن سایت اهمیت دارد داشتن نسخه پشتیبان است.

معمولا سرور ها به صورت هفتگی از سایت شما بکاپ تهیه می کنند.

اما اگر خود سرور دچار مشکل شود آن وقت تکلیف چیست؟

 

تهیه دوره ای نسخه پشتیبان

در حالت خوش بینانه اگر سرور هم دچار مشکل نشود نسخه پشتیبانی که سرور به شما میدهد مربوط به چند روز پیش است و بسیاری از مطالب شما از بین رفته است و به ناچار باید دوباره تمام آن مطالب را از اول قرار دهید.

حالا اگر پست ها و مطالب سایت شما به صورت اختصاصی باشد و برای نوشتن هر کدام دقایق زیادی وقت صرف شده باشد این موضوع بیشتر عذاب آور است.پس باید توجه داشته باشید که در قدم اول یک نسخه پشتیبان از کل هاست تهیه کنید.برای این کار وارد هاست شده و از بخش مدیریت فایل ها و puplic_html اقدام کنید.

تمام فایل ها را در حالت انتخاب قرار داده و و روی گزینه compress کلیک کنید.در پنجره باز شده تیک گزینه zip archive را بزنید و بعد گزینه compress file  را کلیک کنید.در این حالت بک آپ از قالب و وردپرس تهیه می شود و تنها باید آن را دانلود و در جایی ایمن نگه داری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید استفاده کنید.

قدم بعدی تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس است.هر مطلبی که در سایت قرار می دهید در دیتابیس ذخیره می شود .پس برخلاف مورد قبلی که فقط یکبار تهیه می شود ، سعی کنید این مورد را در پایان هر روز و یا یک روز در میان انجام دهید.

برای این کار وارد هاست سایت می شویم.از قسمت دیتابیس روی phpmyadmin کلیک می کنیم.

اندکی صبر می کنیم تا صفحه باز شود.سپس از قسمت سمت چپ دیتابیس سایت را پیدا کرده و روی آن کلیک می کنیم.سپس از قسمت سمت راست بالا بر روی گزینه export کلیک می کنیم.

بدون تغییر در گزینه ها بر روی دکمه go کلیک می کنیم.پیامی در صفحه ایجاد می شود که از ما برای ذخیره سازی سوال می کند. روی اوکی کلیک می کنیم.به همین راحتی ما از پایگاه داده نسخه پشتیبان تهیه کردیم.

1

2

توجه داشته باشید که تهیه نسخه پشتیبان یکی از مهم ترین مسائل در تامین امنیت سایت است که متاسفانه توسط بسیاری از وب مستران عزیز کشورمان نادیده گرفته می شود.

تغیییردوره ای پسورد

نکته دیگری که برای افزایش امنیت سایت باید در نظر داشته باشید این است که پسورد هاست و پسورد مدیریت وردپرس را به صورت دوره ای تغییر دهید تا اگر فرد دیگری به هاست یا پنل مدیریت سایت شما دسترسی دارد نتواند با دسترسی جداگانه به سیستم متصل شود.

مباحث آموزشی ما در زمینه تامین امنیت سایت های وردپرسی همین جا به پایان می رسد.البته لازم به ذکر است که با پیشرفت روز افزون امکانات این سیستم مدیریت محتوا و ورود افزونه های قوی تر و جدید به عرصه افزونه های امنیتی وردپرس، به روز بودن از اصلی ترین نکات حفظ امنیت در یک سایت وردپرسی می باشد.

امیدواریم این مجموعه مورد استفاده واقع شده باشد.

https://bashgahwp.com

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link