18 راه بسیارعالی برای افزایش سرعت وردپرس

آیا شما می خواهید سرعت  ورد­پرس خود را افزایش دهید؟

صفحاتی که سریع بارگذاری می شوند تجربه بهتری را برای کاربر فراهم می کنند، تعداد بازدید ها را افزایش داده و به بهینه سازی موتور جست­ و ­جو (SEO) کمک می کنند.

در این مقاله، بعضی از کاربردی ترین روش ها برای سریع تر کردن ورد­پرس و بهبود کارایی آن را به شما آموزش می دهیم.

1.میزبانِ وبِ مناسب انتخاب کنید

انتخاب میزبان وب، یکی از مهم ترین تصمیم ها برای موفقیت سایت شما خواهد بود. اگر شما از یک سرویس میزبانی وب مناسب استفاده نکنید، هر کار دیگری که برای سرعت بخشیدن سایتتان انجام دهید با شکست مواجه خواهد شد.

اگر تازه­ کار هستید، ما Siteground را پیشنهاد می کنیم. آن­ ها یک ارائه دهنده خدمات میزبانی رسمی و توصیه شده از طرف وردپرس هستند، و به ارائه دادن سرویسی عالی مشهور می باشند.

سرعت وردپرس

اگر می توانید کمی بیشتر پول بپردازید، WPEngine را انتخاب کنید. WPEngine یک سرویس مدیریت و میزبانی وردپرس هستند به این معنی که تمامی امور مربوط به وردپرس را برای شما انجام می دهند.

برای پیشنهادات بیشتر، راهنمای ما برای چگونگی انتخاب بهترین میزبان وب برای وردپرس را ببینید.

2.از یک افزونه برای حافظه ی نهان استفاده کنید

وردپرس به زبان PHP نوشته شده که یک زبان برنامه نویسی فرعی سرور می باشد. این یعنی هر بار که کسی از سایت شما بازدید می کند، وردپرس پروسه ای را برای رفتن و گرفتن اطلاعات و آوردن و نمایش دادنِ به سرعتِ آن به کاربر آغاز می کند.

سرعن وردپرس

این فرایند می تواند سرعت سایت شما را هنگامی که تعداد متعددی کاربر در حال بازدید از آن هستند کاهش دهد.

راه حل این مشکل استفاده از یک افزونه حافظه نهان است.

به جای تولید آنی هر صفحه، افزونه حافظه نهان شما یک نسخه از پیش ذخیره شده از صفحه را به مرورگر کاربر شما می فرستد.

ما از W3 Total Cache در WPBeginner استفاده می کنیم، ولی این افزونه برای مدتی طولانی بروز رسانی نشده است، و ما به زودی به جای آن از افزونه دیگری استفاده خواهیم کرد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم از افزونه WP Super Cache  استفاده کنید.

3.از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

خیلی از فایل ها روی وب سایت شما ثابت هستند؛ مانند عکس ها، CSS و جاوا اسکریپت. این فایل ها معمولا تغییر نمی کنند. اما وقتی یک مرورگر وب در حال دانلود صفحه ی شماست، این فایل ها ممکن است مانع نشان دادن صفحه به کاربران شما شوند.

CDN یا شبکه های تحویل محتوا این مشکل را با تحویل دادن فایل های ثابت شما از سرور هایشان در سراسر دنیا حل می کنند. این منابع را در سرور شما آزاد می کند، سایت شما را سریع تر می کند، و تجربه بهتری را برای کاربر به ارمغان می آورد.

سرعت وردپرس

ما از MaxCDN در همه ی پروژه هایمان استفاده می کنیم. MaxCDN با وب سایت های وردپرس به خوبی کار می کند و با افزونه های حافظه نهان فعلی وردپرس شما ترکیب می شود. 

4.عکس ها را برای سرعت بهینه سازی کنید

سرعت وردپرس

عکس ها یکی از مورد استفاده ترین نوع مطالب در وب هستند. معمولا اکثر وب سایت ها تعداد زیادی عکس در هر صفحه دارند. آن ها بیشترین زمان را برای بارگذاری شدن می گیرند.

لازم است شما از این که عکس هایی که در وردپرس استفاده می کنید به طور مناسب برای فضای وب بهینه سازی شده اند اطمینان حاصل کنید. بسیاری از نرم افزار های ویرایش عکس به شما امکان ذخیره کردن نسخه بهینه شده ی آن ها را بدون از دست رفتن مقدار قابل توجهی از کیفیت می دهند.

5.از تمی که برای سریع تر بودن بهینه سازی شده استفاده کنید

سرعت وردپرس

هنگام انتخاب یک تم وردپرس برای وب سایتتان، توجه ویژه به بهینه سازی از نظر سرعت داشته باشید.فروشگاه های تم وردپرس مانند StudioPress، Themify و ArrayThemes تم هایی که کد نویسی مناسب و بهینه برای سرعت دارند را ارائه می کنند.

 

6.از یک افزونه Slider سریع تر استفاده کنید

سرعت وردپرس

اسلایدر ها یکی دیگر از عناصر طراحی وب معمول هستند که که می توانند وب سایت شما را کند کنند. لازم است شما اطمینان حاصل کنید که در حال استفاده از اسلایدر وردپرسی هستید که سایت شما را کند نمی کند.

ما بهترین افزونه های اسلایدرهای وردپرس را از نظر امکانات و کارایی شان مقایسه کردیم. Soliloquy از نظر سرعت و امکانات در صدر لیست ما از افزونه های اسلایدر وردپرس موجود در بازار قرار گرفت.

7.در صفحه اصلی و آرشیو ها از مطالب خلاصه شده استفاده کنید

بطور پیشفرض، وردپرس مقاله شما را به طور کامل همراه با تمامی عکس ها در صفحه اصلی و آرشیو نمایش می دهد. این یعنی صفحه اصلی و دسته بندی ها، برچسب ها و سایر پیج های آرشیو همگی کند تر بارگذاری خواهند شد.

عیب دیگرنشان دادن مقاله ها به طور کامل در این صفحات، اینست که کاربر نیازی به بازدید از خود مقاله احساس نمی کند. این امر تعداد بازدید های صفحه شما را کاهش می دهد.

8.پست های طولانی را به صفحات تقسیم بندی کنید

اگر شما مقاله های طولانی همراه با تعداد زیادی عکس منتشر می کنید، تقسیم کردن آن ها به چند صفحه را در نظر داشته باشید. وردپرس امکاناتی برای انجام این کار دارد.

صرفا برچسب <!––nextpage––> را در مقاله تان در جایی که می خواهید آن را به صفحه بعدی تقسیم کنید اضافه کنید. اگر می خواهید در صفحه بعدی نیز مقاله را به صفحه دیگری تقسیم کنید، دوباره این کار را انجام دهید.

9.نظرات را به صفحات مختلف تقسیم کنید

بعضی از مقاله های شما در مقایسه با دیگر مقاله ها نظرات بیشتری دریافت می کنند. اگر شما همه نظرات را در یک صفحه نمایش دهید، این امر، مدت زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهد.

وردپرس راه حل هایی برای این مشکل در خود دارد. به بخش Discussion«Settings بروید و مربع کنار “Break comments into pages…” را تیک بزنید.

سرعت وردپرس

10.افزونه های غیر فعال را حذف کنید

خیلی از تازه کار ها معمولا تعداد زیادی افزونه نصب می کنند و سپس فراموش می کنند افزونه ای که از آن استفاده نمی کنند را حذف کنند.

این مشکل ساز است نه تنها به این دلیل که این افزونه ها حجم نسخه پشتیبان وردپرس شما را افزایش می دهند، بلکه همچنین وب سایت شما را کند می کنند.

افزونه های نصب شده بر روی سایت وردپرس خود را مرور کنید و آن هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید.

11.سایت خود را بروز نگه دارید

وردپرس یک پروژه متن باز است که به خوبی نگه داری می شود، و این یعنی بطور مداوم به روز رسانی می شود. آپدیت ها مشکلات امنیتی و ایراد ها را برطرف می کنند و ویژگی های جدید ارائه می دهند.

همه افزونه ها و تم های وردپرس نیز به طور منظم به روز رسانی و بررسی می شوند.

به عنوان مالک سایت، این وظیفه شماست که سایت وردپرس تان را بروز نگه دارید. انجام ندادن این کار سایت شما رو کند و غیر قابل اطمینان می کند. همچنین ممکن است سایت شما را در مقابل تهدیدات امنیتی و هک شدن آسیب پذیر کند.

12.ویدیو ها را روی وردپرس آپلود نکنید

شما می توانید ویدیو هایتان را مستقیما روی سایت وردپرس تان آپلود کنید، و سایت بطور خودکار آن ها را در یک پخش کننده HTML5 نمایش می دهد.

ولی شما هرگز نباید این کار را انجام دهید!

میزبانی ویدیو ها برای شما به قیمت پهنای باند تمام می شود. ویدیو های با کیفیت، پهنای باند بیشتری مصرف می کنند. وردپرس نمی تواند کیفیت ویدیو های شما را بهینه سازی کند یا آن ها را به طور مناسب به کاربرانی با سرعت اینترنت پایین نمایش دهد.

میزبانی ویدیو ها همچنین حجم نسخه پشتیبان شما را به شدت افزایش می دهد، و بازیابی وردپرس از روی نسخه پشتیبان را برای شما دشوار می کند.

شما می توانید به آسانی ویدیو ها را در وردپرس با استفاده از سایت های میزبانی ویدیو مانند YouTube، Vimeo، DailyMotion و غیره قرار دهید. این کار نه تنها شما را ازمواجه شدن با مشکل نجات می دهد، بلکه رابط کاربری و همچنین سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما را بهبود می بخشد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله ما درباره اینکه چرا شما هرگز نباید یک ویدیو را روی وردپرس آپلود کنید رامشاهده کنید.

13.درخواست های HTTP بیرونی را کاهش دهید

سرعت وردپرس

بسیاری از افزونه ها و تم های وردپرس اسکریپت ها، stylesheet ها و عکس هایی از منابع بیرونی مانند کتابخانه های گوگل، کیت توسعه نرم افزار فیسبوک، جست و جو های تحلیلی و غیره بارگذاری می کنند.

خیلی از این سرور ها برای تحویل سریع اطلاعات بهینه سازی شده اند. استفاده از آن ها بدون اشکال است، چرا که آن ها مانند یک شبکه تحویل محتوا عمل کرده و فایل های مربوط را سریع تر از سرور وب شما تحویل می دهند.

اما اگر سایت شما تعداد زیادی از این درخواست ها را مطرح می کند، این می تواند وب سایت شما را به طور چشم گیری کندتر کند. با بررسی دقیق تم ها و افزونه ها سعی کنید درخواست های خارجی HTTP را کاهش دهید.

14.درخواست از پایگاه داده را کاهش دهید

تم های وردپرس به طور کامل برای استفاده از کاربرد های استاندارد وردپرس بهینه سازی نشده اند. چنین تم هایی در نهایت به طور مستقیم درخواست هایی از پایگاه داده می کنند، یا بیش از اندازه درخواست های غیر ضروری از پایگاه داده مطرح می کنند.

حتی تم هایی که بطور مناسب کد نویسی شده اند نیز کد هایی دارند که صرفا برای رسیدن به بخش مهم وبلاگ شما درخواست هایی از پایگاه داده می کنند. 

شما نمی توانید توسعه دهندگان تم ها را برای این کار سرزنش کنید. آن ها راه دیگری برای پی بردن به اینکه سایت شما به چه زبانی نوشته شده ندارند.

ولی اگر شما در حال شخصی سازی سایت خود با استفاده از یک child  theme (تمی است که کاربری و استیل تم دیگری را، که تم parent خوانده می شود به ارث می برد) هستید، آنگاه می توانید این درخواست ها از پایگاه داده را با اطلاعات درست جایگزین کنید.

تم parent (منظور تم اصلی و تغییر نیافته است) خود را برای چنین مواردی که به آسانی می توانند با اطلاعات ثابت جایگزین شوند مرور کنید.

15.پایگاه داده ی وردپرس را بهینه سازی کنید

پس از یک دوره استفاده از وردپرس، پایگاه داده ی شما احتمالا پر از داده هایی خواهد بود که شما احتمالا دیگر به آن ها نیازی ندارید. پایگاه داده ی شما همچنین نیاز دارد table ها را برای کارایی بهتر بهینه سازی کنید.

این امر می تواند به سادگی با افزونه ی WP-Sweep مدیریت شود. این افزونه به شما امکان پاکسازی پایگاه داده ی وردپرس­تان را از راه حذف کردن چیز هایی مانند زباله (trash)، تجدید نظر ها (revisions)، orphaned meta و غیره می دهد. همچنین ساختار table پایگاه داده را تنها با یک کلیک بهینه سازی می کند.

16.تجدید نظر پست ها را محدود کنید

تجدید نظر پست ها در پایگاه داده ی وردپرس فضا اشغال می کنند. برخی کاربران بر این عقیده اند که آن ها همچنین جستار های پایگاه داده که توسط افزونه ها اجرا می شوند که ممکن است تجدید نظر ها را نادیده نگیرند را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

شما می توانید تعداد تجدید نظر هایی که وردپرس باید برای هر مقاله ذخیره کند را کاهش دهید.ربدین منظور تنها این خط کد را به فایل wp-config.php خود اضافه کنید:

define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 4 );

 

این کد، وردپرس را به گونه ای محدود می کند که تنها چهار تجدید نظر آخر را ذخیره کرده و تجدید نظر های قدیمی تر را به طور خودکار حذف نماید.

17.هات لینک و leech شدن اطلاعاتتان را غیر فعال کنید

سرعت وردپرس

برخی از سایت های کپی کننده اطلاعات به طور خودکار پست هایی با استفاده از فید های RSS سایر سایت های وردپرس به وجود می آورند. به این دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم در فید های RSS تنها مطالب خلاصه شده را نمایش دهید.

اما بعضی از کپی کننده ها به طور دستی مطالب شما رو کپی کرده و می دزدند وبه جای آپلود کردن عکس ها روی سرور خودشان، آنها را به طور مستقیم با استفاده از سایت شما ارائه می دهند. به این طریق پهنای باند شما را می دزدند و بازدیدی از سایت شما نمی شود.

این کد را به فایل .htaccess خود اضافه کنید تا جلوی هات لینک های عکس های سایت وردپرس­تان را بگیرید:

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option RewriteEngine on RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$ RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?wpbeginner.com [NC] RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC] RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

برای راهنمایی بیشترمی توانید مقاله ما که چهار روش برای جلوگیری از دزدی عکس در وردپرس را نشان می دهدمطالعه فرمایید.

18.از یک افزونه گالری سریع تر استفاده کنید

اگر شما یک وب سایت عکاسی یا بروشور دارید، پس نیازمند استفاده از یک افزونه گالری برای نمایش زیبای عکس های تان خواهید بود. این واقعا مهم است که شما از افزونه گالری وردپرس­ی استفاده کنید که برای سرعت بیشتر بهینه سازی شده باشد.

ما پیشنهاد می کنیم  از Envira Gallery استفاده کنید، که بهترین افزونه گالری وردپرس موجود در بازار است. این افزونه به شما امکان خلق گالری های عکس زیبایی که به شکلی رعد آسا بارگذاری می شوند را می دهد.

امیدواریم مطالب این مقاله مفید واقع شده باشد.

https://www.bashgahwp.com

 

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link