ایجاد پادکست شخصی در وردپرس(گام به گام)- بخش اول

آیا به دنبال شروع پادکست هستید؟ آیا می خواهید بدانید برای راه اندازی پادکست به چه چیزهایی نیاز دارید؟

در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که چگونه پادکست را در وردپرس راه اندازی کنید و همچنین بهترین افزونه ی پادکست در وردپرس را به شما خواهیم گفت. سن یا مهارت های فنی شما مهم نیست می توانید پادکست را گام به گام در این مقاله شروع کنید.

مطالبی که خواهید آموخت :

  • پادکست چیست و چطور کار می کند؟
  • چیزهایی که برای راه اندازی پادکست نیاز دارید
  • انتخاب بهترین میزبان وب و نام دامنه
  • راه اندازی یک سرویس میزبان
  • انتخاب تجهیزات مناسب پادکست
  • ضبط اولین پادکست شما
  • انتشار پادکست شما با وردپرس
  • آپلود فایل های رسانه ای خود به Blubrry
  • راه اندازی افزونه ی Smart Podcast Player
  • اضافه کردن اولین پادکست شما به وردپرس
  • پیش نمایش پادکست خودبا iTunes
  • ارائه پادکست خود به iTunes
  • منابع پادکست به رشد شما کمک می کند.

آماده اید ؟ شروع کنیم؟

پادکست چیست و چطور کار می کند؟

پادکست یکسری فایل صوتی است که کاربران می توانند عضو بشوند تا دانلود کنند و گوش کنند. به منظور اینکه پادکست تان کار کند شما نیاز به فایل صوتی و  RSS Feed دارید که کاربرانتان به روز بمانند و قسمت جدید آمد دانلود کنند. خیلی از پادکسترها، پلتفرم وب سایت را وردپرس انتخاب می کنند. شما می توانید وب سایت پادکستتان را با برنامه پادکست مثل iTunes متصل کنید. حالا شما می دانید پادکست چیست وچگونه کار می کند. اجازه دهید در باره ی راه اندازی پادکست نگاهی بیندازیم.

چیزهایی که برای راه اندازی پادکست نیاز دارید

برای راه اندازی پادکست حرفه ای به چیزهای کمی نیاز دارید.

اولین چیز، وب سایت یا بلاگ است که افراد می توانند در آن جاها بیشتر درباره شما و پادکست تان بدانند. 

دومین چیز، تجهیزاتی است که پادکست تان را ضبط کند.

در پایان شما به ابزار مناسب برای انتشار پادکست تان نیاز دارید بطوریکه به حداکثر عضو برسید.

ما تمام فرآیند را گام به گام به شما آموزش خواهیم داد.

گام اول. راه اندازی وب سایت: میزبانی وردپرس و نام دامنه

مهم ترین گام در ایجاد وب سایت ، انتخاب پلتفرم مناسب است.توصیه می کنیم برای راه اندازی میزبان وب سایت از وردپرس استفاده کنید. وردپرس هم رایگان است و هم می توانید افزونه ها را نصب کنید و طراحی سایت تان را سفارشی کنید.

این برنامه رایگان است چون نصب و راه اندازی آن را خودتان باید انجام دهید. بعبارت دیگر، شمانیاز به یک نام دامنه و میزبانی وب دارید. نام دامنه آدرس وب سایت شما بر روی اینترنت است در واقع چیزی است که افراد برای رسیدن به وب سایت تایپ می کنند بعنوان مثال: google.com. میزبانی وب، خانه ی وب سایت شما روی اینترنت است. این جایی است که تمام فایل ها و تصاویر ذخیره می شود. هر وب سایت نیاز به میزبان دارد.هزینه های معمولی  میزبانی وب 7.99 $ در هر ماه و یک نام دامنه معمولا” $ 14.99 در هر سال هزینه دارد. این هزینه ی زیادی است برای کسی که تازه شروع کرده است.به این معنی که شما می توانید وب سایت پادکست 2.95 $ در هر ماه شروع کنید.

گام دوم. راه اندازی یک سرویس میزبانی رسانه

مورد بعدی که نیاز می باشد یک سرویس میزبانی رسانه است. پادکست های شما فایل های صوتی بزرگ هستند. بکار بردن این فایل های بزرگ از منابع سرور مصرف می کنند. برای بهترین تجربه کاربر ما توصیه می کنیم از پلتفرم میزبانی رسانه برای پادکستی مثل Blubrry استفاده کنید. بیشتر پادکسترهای هوشمند از سرویس میزبانی جداگانه ای برای به کار بردن از فایل های پادکست استفاده می کنند.باهوش ترین و کارآمد ترین راه برای اجرای یک پادکست است.

چند دلیل برای اینکه چرا از Blubrry استفاده می کنیم:

  • Blubrry  برای پادکست با استفاده از وردپرس بهینه شده است. افزونه ی  Blubrry PowerPress وجود دارد که پادکست های شما از سایت وردپرس را مدیریت می کند.
  • جامعه ی کاربران آن زیاد است و پادکسترهای موفقی از آن استفاده می کنند. اگر نیاز به کمک دارید در انجمن ها عضو شوید تا از دیگران یاد بگیرید.
  • Blubrry با ابزارهای بزرگ دیگر مثل ID3 tagging،  بهینه سازی iTunes، مدیریت آثار هنری اتوماتیک همراه است.
  • شبکه ی تحویل محتوا دارند که مطالب را سریع تر و قابل اعتمادتر  تحویل می دهد.

گام سوم. انتخاب تجهیزات مناسب پادکست

ابزارهای جدیدی در حال رشد و پیشرفت است که می توانید با کمک آن ها پادکست با کیفیت بالاتری تولید کنید. با این حال به عنوان یک مبتدی، مهم ترین ابزاری است که شما نیاز دارید یک میکروفون خوب است. برای ضبط پادکستتان از میکروفون هایی که صدا را در کامپیوتر ضبط می کنند استفاده نکنید.کاربرانتان سریع متوجه می شوند کیفیت صدا وحشتناک است. سه میکروفون محبوب را پادکسترها انتخاب می کنند.

Buying a professional microphone for podcasting

(Samson C01U (USB: ورود به سطح میکروفون

(Rode Podcaster (USB: بهترین میکروفون USB که ما پیدا کردیم.

(Heil PR-40 (XLR connection, not USB:  شما نیاز به خرید یک میکسر صوتی نیز دارید.

شما احتمالا” تجهیزات دیگری را نیز می خواهید بخرید مثل:mic arm, shock mount,  a pop filter

همچنین شما  یک هدفون مناسب و معقول نیاز دارید. ما   از سونی MDR7506 استفاده می کنیم. هنگامی که تجهیزات پادکست تان را انتخاب کردید برای گام بعدی آماده هستید.

گام چهارم. ضبط پادکست شما

برای ضبط پادکست شما به یک نرم افزار ضبط صدا نیاز دارید. این نرم افزار به شما کمک می کند فایل های صوتی تان را ضبط و ویرایش کنید. بهترین نرم افزار ضبط پادکست که بیشتر پادکسترها استفاده می کنندAudacity است، رایگان بوده و بهترین نرم افزار حرفه ای ضبط صدای با کیفیت است. بعد از نصب نرم افزار شما می توانید شما می توانید یک پروژه ی جدید از فایل منو ایجاد کنید.

برای ضبط صدا به سادگی روی دکمه ی record کلیک کنید. در حال حاضر رایگان می توانید صدای تان را ضبط کنید . در مورد هر اشکالی که ممکن است هنگام ضبط صدا پیش بیاد مثل سرفه و…. نگران نباشید به هر تعداد باری که می خواهید می توانید صدای ضبط شده را ویرایش کنید.

Audacity

شما می توانید موسیقی فایل را از قسمت File –» Import وارد کنید و بعنوان موسیقی پس زمینه انتخاب کنید. هنگامی که پادکست خود را که ضبط کردید، نیاز است آن را بفرستید. بیشتر پادکسترها فایل های صوتی را به فرمت mp3 ارسال می کنند چون اندازه کوچکتری دارد.همچنین نیاز دارید تا نام فایل تان را هوشمند کنید. به یاد داشته باشید پادکست شما دوره ای هستند بنابراین بهترین تمرین نام گذاری، استفاده از شماره ی سریال در نام فایل است. نسخه ی نهایی فایل پادکست تان را ذخیره کنید تا یک پوشه جداگانه ای در کامپیوتر داشته باشید.

توصیه میکنیم این مطالب را هم حتما بخوانید



تا کنون دیدگاهی ارسال نشده است،

1 دقیقه وقت دارید؟

با باشگاه وردپرس آشنا شوید
دیدن این ویدئو فقط یک دقیقه زمان شما را می گیرد

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

لطفا نام و ایمیل خود را وارد کنید

تا این آموزش ارزشمند همین الان برایتان ایمیل شود
فیلم آموزشی را همین الان برایم ایمیل کن
close-link

برای دانلود ماهنامه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
 
دانلود ماهنامه باشگاه وردپرس
close-link